رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد گفت: عرضه مرغ زنده و کشتار و حمل و نقل غیر بهداشتی از فاکتور‌های مهم انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محسن کریمی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد گفت:  غیرقابل پیش‌بینی بودن، سرعت انتشار بسیار زیاد و قابلیت سرایت به انسان و تهدید سلامت و بهداشت عمومی جامعه از جمله دلایل اهمیت توجه به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

کریمی  با اشاره به این مطلب که بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از خطرناک‌ترین بیماری مشترک بین انسان و دام است افزود: تمام پرندگان نسبت به این بیماری حساس هستند، امابیشترین حساسیت در مرغ، خروس و بوقلمون دیده می شود و تلفات نیز در این بیماری ناگهانی روند افزایشی دارد.

کریمی گفت: عواقب گسترده ضرر و زیان اقتصادی و اجتماعی، تعدد شیوع ویروس و قابلیت ایجاد تغییر به ویروس‌های جدید از دیگر عوامل مهم در توجه به این بیماری است.

وی تاکید کرد: عرضه مرغ زنده و کشتار و حمل و نقل غیربهداشتی مرغ زنده در سطح شهر‌ها و روستا‌ها و نبود میکرب زدایی کود از فاکتور‌های مهم انتقال و انتشار این بیماری محسوب می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد در پایان توصیه کرد، شهروندان ضمن رعایت دقیق ضوابط بهداشتی در پرورش طیور در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی بلافاصله موضوع را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

خود داری از خرید پرندگان بومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.