معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: در شهرستان اردکان مورد مثبتی از بیماری انفولانزای حاد پرندگان مشاهده نشده است.

محمدرضامتوسل الحسینی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: با توجه به اینکه شهرستان اردکان مرز شمالی استان و ورودی به استان محسوب می‌شود بحث ساماندهی واحد‌های پرورش طیور و پیش گیری از بیماری‌های انفولانزای حاد پرندگان در حال انجام است.

متوسل الحسینی افزود: پرورش طیور صنعتی دارای پتانسیل بالایی است و این حساسیت وجود دارد که واحد‌های پرورش به نوعی مدیریت بهداشتی شوند تا این مشکل را نداشته باشیم و بتوانیم بیماری‌ها را کنترل کنیم.

وی با اشاره به شیوع  بیماری انفولانزای حاد پرندگان طی ایام و سال‌های گذشته  در استان  بیان داشت: خوشبختانه در شهرستان اردکان مورد مثبتی از این بیماری را نداشتیم و نشان دهنده‌ی رعایت موارد بهداشتی از سوی واحد‌های پرورش طیور است.

متوسل الحسینی ادامه داد:  واحد‌های پرورش طیور در استان تحت کنترل است و بیماری خاصی اتفاق نیفتد از جمله بیماری آنفولانزاری فوق حاد طیور و برنامه‌ای در استان ترحیم شده است که باید  واحد‌های پرورش طیور سامان دهی شوند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اظهار داشت: واحد‌های غیر مجازی که در این حوزه فعالیت می‌کنند از گردونه بهداشتی خارج هستند اکثرآنها شرایط حداقل بهداشتی را ندارند باید به نوعی بهسازی شوند و شرایط بهداشتی آن‌ها استاندارد شود و یا اینکه از گردونه‌ی تولید عملا با توجه به مخاطره‌ای که برای واحد‌های رسمی و استاندارد ما دارند از چرخه‌ی پرورش خارج شوند.

متوسل الحسینی تصریح کرد: واحد‌هایی که موجود است باید شرایط آموزشی که برای ان‌ها اعمال شود و با قول مساعدی که و در واقع از مرکز استان گرفته شده در ارتباط با هدایت تسهیلات این بخش به امر بهسازی و بهداشتی واحد‌های پرورش می‌توانیم این واحد‌ها را تشویق کنیم.

انتهای پیام/ی

واحد‌های پرورش طیور باید مدیریت بهداشتی شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.