استاندار قزوین گفت: میانگین نرخ بیکاری در استان دو درصد کمتر از میانگین کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: میانگین نرخ بیکاری استان ۱۰ درصد و در کل کشور به طور متوسط، ۱۲ درصد است.

زاهدی اضافه کرد: وضعیت اشتغال کشور مناسب نیست، اما در تلاشیم تا با کمک سرمایه گذاران و استفاده ازطرح‌های توسعه، مشاغل جدید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تفاوت‌هایی بین پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال وجود دارد، افزود: صحت آمار و ارقام اشتغال‌زایی که ارائه می‌شود باید مورد بررسی قرار گیرد و بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات دقت کنند.

استاندار بر اجرای طرح‌های اشتغالزا در مناطق کمتر توسعه‌یافته مانند آوج تاکید کرد و افزود: پرونده سرمایه‌گذارانی که به بانک معرفی شده، اما کارشان را نیمه‌کاره رها کرده اند باید از چرخه پیگیری خارج شود.

زاهدی اضافه کرد: برای بیش از ۸۵ درصد سهم ابلاغی استان در پرداخت تسهیلات، قرارداد منعقد شده و در بخش اشتغال روستایی، کل سهم ابلاغی پرداخت شده است.

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به طرح‌های فراگیر گفت: در پیگیری طرح‌های ملی مذاکراتی با بانک‌ها انجام و رقم‌های قابل‌توجهی هم اخذ شده است.

منوچهر حبیبی افزود: اخیراً از صندوق توسعه ملی برای دو واحد با طرح‌های توجیهی قابل‌توجه، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار توسط استاندار اخذ شده است.

حبیبی ضافه کرد: تا پایان مرداد باید گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در حوزه‌های تولید، اعطای تسهیلات و اشتغال ارائه شود.

انتهای پیام/

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.