رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین گفت: ۸ مرکز آموزشی این دانشگاه به صورت موقت از مهرماه دانشجو نمی‌پذیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ علی فتح طاهری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه هیات دولت درباره حذف مراکز دولتی گفت: این حذف به صورت مطلق نیست بلکه این مراکز در صورت واگذاری به بخش خصوصی می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

به گفته فتح طاهری، از مهر ماه امسال پذیرش دانشجو فقط در ۱۰ مرکز انجام می‌شود و ۸ مرکز دیگر در صورت واگذاری به بخش خصوصی می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی اضافه کرد: این ۸ مرکز تا پایان تحصیل دانشجویان خود دایرند و فقط مجاز به پذیر دانشجو نیستند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گفت: در حال حاضر ۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۸ مرکز آموزشی علمی کاربردی مشغول به تحصیلند.

فتح طاهری افزود: این دانشگاه دارای ۵۹ رشته کاردانی و ۲۷ رشته کارشناسی است.

وی در ادامه از افزایش ۲۰ درصدی رشته‌های کاردانی و ۱۰ درصد رشته‌های کارشناسی در دانشگاه حامع علمی کاربردی استان خبر داد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از پالایش مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خبر داد و گفت: این طرح برای انتخاب مدرسان متخصص و توانا در امر تدریس اجرا می‌شود.

فتح طاهری اضافه کرد: از هزار و ۲۰۰ مدرس تا کنون ۷۰۰ نفر پالایش شده اند و درصورت تایید کارگروه کد مدرسی دریافت می‌کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در ادامه از سطح بندی مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خبر داد و گفت:: مراکز آموزشی در ۳ سطح دسته بندی می‌شوند که اگر در سطح پایین قرار بگیرند به آن‌ها فرصت داده می‌شود تا سطح خود را ارتقا دهند در غیر این صورت مجوز فعالیتشان باطل می‌شود.

وی گفت:: اصلاح محتوای رشته‌ها و یا حذف رشته‌هایی که مورد نیاز نیستند از دیگر طرح‌های در دست اجرای دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان افزود: برای اصلاح محتوای رشته‌ها، سامانه‌ای طراحی شده است تا مدرسان، دانشجویان و اهل فن بتوانند نظرات خود را بیان کنند.

فتح طاهری با بیان اینکه شعار دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد اشتغال است، افزود: بخشی با عنوان کلینیک کارآفرینی راه اندازی شده است تا به کسانی که قصد ایجاد اشتغال دارند مشاوره دهد.

وی از راه اندازی مراکز نوآوری در مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و گفت: به مراکزی که در این طرح شرکت کنند ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۲ درصد داده می‌شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گفت: ۳ مرکزآموزشی مهرام، علوم و فنون و سمبل شیمی برای شرکت در این طرح تایید شده اند و درخواست سه مرکز آموزشی دیگر در حال بررسی است.

فتح طاهری با اشاره به تحصیل سربازان حین خدمت گفت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده با ستاد نظام وظیفه، این دانشگاه می‌تواند سربازان را به صورت پودمانی و تک پودمانی آموزش دهد.

وی گفت:سربازان بعد از اتمام خدمت می‌توانند دوره‌های گذرانده شده را در دانشگاه ادامه دهند و مدرک دریافت کنند.

فتح طاهری گفت: با توجه به تغییر نظام آموزشی آموزش و پرورش، پیش بینی می‌شود امسال کاهش دانشجو داشته باشیم.

انتهای پیام/

نشست خبری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.