دبیرکل فدراسیون ورزش‌های رزمی گفت: ۱۱ ورزشکار ایران در ۲ رشته از ورزش‌های رزمی به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازبجنورد؛  فرهنگ شادنیا دبیرکل فدراسیون ورزش‌های رزمی  در بجنورد گفت: رزمی کاران ایران در قالب ۲ تیم و در رشته سامبو و پنچاک سیلات به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند.

وی افزود: ۹ نفر ورزشکار شامل ۶ مرد و ۲ زن در رشته پنچاک سیلات و چهار نفر شامل ۲ مرد و ۲ زن در رشته سامبو در جاکارتا حاضر می‌شوند.

شادنیا گفت: نظارت بر باشگاه‌ها بر عهده هیات‌های استانی است البته ما بشدت با تخلف‌ها برخورد می‌کنیم و کمیته حقوقی با استفاده از توان هفت، هشت نفر از وکلا در این باره فعال است.

وی اظهار کرد: از خانواده‌ها انتظار می‌رود فرزندان خود را به باشگاه‌های دارای مجوز بفرستند و حتما از مجوز و مربیان باشگاه‌ها اطلاعات لازم را به دست آورند.

دبیرکل فدراسیون ورزش‌های رزمی گفت: ورزش‌های رزمی دارای وسعت زیاد است که ممکن است شاهد تخلف‌هایی در باشگاه‌ها و یا سایر فعالیت‌های این رشته‌ها باشیم.

گفتنی است: رشته رزمی سامبو یک سیستم مبارزه استفاده از دست است که در برابر دشمنان مسلح و غیرمسلح کاربرد دارد و این رشته ورزشی در سال ۱۹۳۰ میلادی و بعد از جنگ میان ژاپن و روسیه توسط افسران ارتش روسیه ابداع شد به طوری که هم اکنون در سراسر جهان یک رشته ورزشی شناخته شده است.

انتهای پیام/ ب

اعزام ۱۱ ورزشکار در قالب دو رشته ورزش‌های رزمی به جاکارتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.