رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد محاصره اقتصادی این کشور در واقع در ادامه کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ است.

اردوغان: محاصره اقتصادی ترکیه در ادامه کودتای نافرجام ۲۰۱۶ است/آمریکا از پشت به متحد خود در ناتو خنجر زدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، تأکید کرد محاصره اقتصادی این کشور در واقع در ادامه کودتای نافرجام سال 2016 است. اردوغان افزود سقوط ارزش لیر، واحد پول ترکیه، هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

اردوغان که این سخنان را در جمع سفرای ترکیه در شهر آنکارا بیان می کرد، گفت: ترکیه با محاصره اقتصادی مواجه شده است. از ابتدا مشخص بود که حملات علیه ترکیه که پانزدهم ژوئیه (سال 2016 میلادی) آغاز شد، به پایان نخواهد رسید. ما باید آماده باشیم. همه حملات سال های اخیر علیه ما تنها به دلیل این است که ما قاطعانه از منافع خودمان دفاع می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین پیش بینی کرد لیر ترکیه به زودی، ارزش خود را بازخواهد یافت. وی گفت: اتفاقی که برای لیر افتاد، به مسائل اقتصادی و بحران هایی که در گذشته داشتیم، ربطی ندارد ... اقتصاد ما سالم و قوی است و قوی هم خواهد ماند. ارزش لیر (در برابر دلار) به زودی به سطح معقول خود بازخواهد گشت.

اردوغان همچنین با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ترکیه (خطاب به مقامان واشنگتن) افزود: از یک طرف، درباره اتحاد راهبردی سخن می گویید و از طرف دیگر، به شریک خود (در ناتو) از پشت خنجر می زنید. ما نمی توانیم این را قبول کنیم، ما تسلیم این دغل بازی نخواهیم شد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به اینکه بسیاری اکنون در حال اشاعه «تروریسم اقتصادی» در فضای مجازی هستند، تصریح کرد دفتر دادستانی این کشور در حال تحقیق در این باره است و به زودی مجرمان پیدا و مجازات خواهند شد. اردوغان همچنین در ادامه گفت ترکیه با در نظر گرفتن منافعش، به گسترش روابط خود با روسیه ادامه خواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه از وضع تعرفه های گمرکی 20 تا 50 درصدی (به ترتیب) بر آلومینیوم و فولاد وارداتی از ترکیه خبر داد. ارزش لیر ترکیه نیز در نتیجه تحریم های جدید واشنگتن علیه آنکارا سقوط کرد؛ به طوری که ارزش واحد پول ترکیه طی 24 ساعت 25 درصد کاهش یافت.

روابط میان آمریکا و ترکیه در پی بازداشت و حبس خانگی اندرو برانسون -کشیش آمریکایی ساکن ترکیه که دو سال پیش به اتهام همدستی با تشکیلات فتح الله گولن، مظنون اصلی طراحی کودتای نافرجام سال 2016 ترکیه، بازداشت شد- به تیرگی گراییده است. برانسون اواخر ماه ژوئیه از زندان آزاد و تحت بازداشت خانگی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اظهارات جدید اردوغان درباره اقدامات خصمانه آمریکا

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۲۱:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
حالا کجاشو دیدی؟ صبر کن نتیجه کارها تو ببین کسی که از داعش حمایت می کنه آخر کارش بهتر از این نمیشه.
آخرین اخبار