مدیرعامل مجتمع پتروشیمی جم گفت: از ابتدای فروردین تا کنون معادل ۱۷۹ میلیون و ۸۲۵ هزار دلار ارز به بازار عرضه کرده‌ایم.

پتروشیمی جم بیش از ۱۷۹ میلیون دلار ارز عرضه کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حسین میرافضلی افزود: پتروشیمی جم ارز انتقالی از سال ۱۳۹۶ به سال ۱۳۹۷ و ارز‌های حاصل از فروش صادراتی خود را در سال ۱۳۹۷ در سامانه نیما و طبق بخشنامه‌های بانک مرکزی به فروش رسانده است.

وی ادامه داد: بنابر مصوبه بانک مرکزی مبنی بر عرضه ارز حاصل از فروش محصولات صادراتی شرکت‌های پتروشیمی، فلزی - معدنی، پتروشیمی جم ۱۶ مرداد بیش از ۵ میلیون دلار، دو و نیم میلیون یورو و ۲۰ میلیون درهم در بازار ثانویه عرضه کرد و در روز‌های آینده نیز فروش ارز در بازار ثانویه ادامه خواهد یافت.

میرافضلی با اشاره به اینکه توزیع گسترده ارز با هدف متعادل شدن بازار ارز و پیروی از سیاست‌های ارزی دولت صورت گرفته است، بیان کرد: شرکت پتروشیمی جم خود را متعهد به اجرای دقیق و شفاف سیاست‌های پولی و ارزی دولت می‌داند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

مجتمع پتروشیمی جم در زمینی به وسعت ۷۷ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه قرار دارد و سال ۸۷ به بهره‌برداری رسمی رسیده است.

این مجتمع پس از گذشت حدود یک دهه از راه اندازی و با داشتن واحد‌های تولیدی الفین، پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، بوتادین و بوتن ۱، همچنان یــکی از بــزرگتــریــن تولیدکنندگان الفین در جهان و محصولات پلیمری در ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/م

پتروشیمی جم خود را متعهد به اجرای  سیاست‌های پولی و ارزی دولت می‌داند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.