عادل آذر بر لزوم تربیت نیروی انسانی متخصص و مدیرانی توانمند برای اداره آینده کشور تاکید کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام گفت: بیت المال تنها پول، اعتبار و اموال منقول و غیرمنقول نیست، بلکه اساس بیت المال سرمایه انسانی است که باید از آن به درستی حفاظت کرد.

وی بر لزوم تربیت نیروی انسانی متخصص و مدیرانی توانمند برای اداره آینده کشور تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات موجود نداشتن آگاهی کافی مدیران نسبت به زوایای قوانین بودجه است که همین عامل باعث می شود برخی مدیران در هزینه کرد بودجه دچار مشکل شده و در برخی اوقات پرونده هایی برای آنها در دستگاه های نظارتی تشکیل شود.

آذر ادامه داد: بین جرم و تخلف تفاوت بسیاری وجود دارد و بخش عمده ای از تخلفات پیگرد اداری دارد و قضایی نیستند.

وی اضافه کرد: مدیران باید توجه داشته باشند تصرف در بیت المال جرم است و افراد خاطی از طریق دیوان محاسبات برای اعمال تنبیهات متناسب با جرم به قوه قضاییه معرفی می شوند.

رئیس دیوان محاسبات یادآور شد: مدیران در استنباط از قانون بودجه تبحر، تخصص و تسلط لازم را ندارند، به همین دلیل سامانه یکپارچه آموزشی فنی، تخصصی و حرفه ای برای تمامی مدیرانی که در معرض نظارت و حسابرسی دیوان محاسبات قرار دارند، طراحی شده است.

وی یادآور شد: در این سامانه مباحث مختلفی از جمله اینکه چطور قانون خوانده شده و چه استنباطی از آن شود و در صورت وجود ابهام چگونه قانونی که به صحت نزدیک تر است انتخاب شود، به مدیران در تمامی سطوح آموزش داده می شود.

رئیس دیوان محاسبات اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد کنترل های داخلی، اداری، محیطی و حسابداری در دستگاه های اجرایی ۵۰ درصد از حجم پرونده های ورودی به دیوان محاسبات را کاهش می دهد.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس دیوان محاسبات در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.