سرپرست معاونت اقتصادی منطقه آزاد چابهار گفت: این منطقه با ایجاد شهرک تخصصی برنج و فعالیت ۱۴ واحد فرآوری و بسته‌بندی ظرفیت فراوری سالانه ۳۵۰ هزار تن برنج وارداتی را دارد.

چابهار ظرفیت فرآوری ۳۵۰ هزار تن برنج وارداتی را دارد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلام‌رضا پناه  سرپرست معاونت اقتصادی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: تمرکز بر برنج و تبدیل شدن به یک هاب فراوری و توزیعی برنج یکی‌از اهداف و ماموریت‌هایی است که برای منطقه آزاد چابهار دیده شده است.

وی افزود: برنج وارداتی ایران از هند و پاکستان تامین می‌شود و چابهار و منطقه آزاد آن به‌واسطه نزدیکی به این دو کشور؛ واردات و فرآوری برنج را به‌صرفه و اقتصادی می‌کنند. برای این مهم شهرک تخصصی برنج در منطقه آزاد چابهار تعبیه شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در این شهرک ۱۴ واحد تولید و فراوری برنج با ظرفیت ۳۵۰ هزارتن در سال فعالیت می‌کنند؛ برنج به‌صورت خام از پاکستان وارد می‌شود و در این شهرک فراوری و بسته‌بندی می‌شود.

پناه گفت: این شهرک هم‌اکنون با نصف ظرفیت اسمی درحال فعالیت است؛ این شهرک توانایی فراوری، بسته‌بندی و توزیع همه ۵۰۰ هزارتن برنج وارداتی هند و پاکستان را به ایران دارد و این فراوری و توزیع را با قیمتی اقتصادی و به‌صرفه انجام می‌دهد.

سرپرست معاونت اقتصادی منطقه آزاد چابهار گفت: هم‌اکنون هرمقدار برنج که در این ۱۴ واحد تولید می‌شود در بازار‌های مصرف عمدتا در تهران و مشهد به‌فروش می‌رود؛ ۱۵ کارخانه و واحد دیگر هم درخواست مجوز برای شروع کار کردند که به ۵ واحد در سال ۹۷ مجوز اعطا شده است.

وی  افزود: هم‌چنین مذاکراتی هم با برخی شرکت‌ها و برند‌های به‌نام داخلی و خارجی برای حضور در این شهرک انجام گرفته است که قطعا با رسیدن به ظرفیت ۵۰۰ هزارتن هم اشتغال‌زایی بالایی برای بومیان ایجاد می‌شود و هم واردات و توزیع برنج در چابهار به صرفه و اقتصادی می‌شود.

انتهای پیام/ع

واردات ۳۵۰ هزار تن برنج  به چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار