بطحایی با بیان اینکه ۲ فرزند دارم که هر دو داخل کشور هستند، گفت: پسرم تا به حال به جز عتبات عالیات به خارج از کشور نرفته است.

ایجاد تسهیلات ویژه برای برگزیدگان المپیاد علمی/ اعداد مطرح شده برای اعتیاد دانش آموزی موجب نگرانی خانواده هاستبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه یازدهمین مسابقات علمی پایا که در  دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت آموزش و پرورش از این دانش آموزان گفت:‌  این یازدهمین لیگ علمی است که مهم‌ترین و بزرگترین کار گروهی در میان دانش آموزان محسوب می شود و همه دانش آموزان با همدلی در کنار یکدیگر در این مسابقات حضور دارند که این برای آموزش و پرورش قابل توجه است.

وی ادامه داد: با مسئولان سازمان  استعداد درخشان وزارت آموزش و پرورش صحبت‌هایی کرده‌ام و هماهنگی‌هایی در این زمینه اتخاذ شده که همانگونه برای دانش آموزان در المپیاد کشور تسهیلاتی فراهم می‌شود، برای این دانش آموزان هم که توانسته‌اند در المپیاد علمی حضور پیدا کنند، تسهیلات ویژه‌ای در نظر بگیریم.

بطحایی در ادامه به ارائه تسهیلات به این دانش آموزان گفت:‌ قرار است تسهیلات ویژه‌ای برای این دانش آموزان به لحاظ ایجاد تجهیزات و امکانات لازم برای آنها فراهم کنیم و در این زمینه با شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهادهای ذیربط هم صحبت‌هایی صورت گرفته است.

مدرسه بزرگترین رکن تعلیم و تربیت

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش در حوزه مأموریت‌هایمان تلاشمان این است که مدرسه به عنوان بزرگترین رکن تعلیم و تربیت نقش و جایگاه خود را پیدا کند.

بطحایی اضافه کرد: آموزش و پرورش مصمم است که محیط‌های یادگیری و یاددهی در آموزش و پرورش تبدیل به یک محیط‌های بانشاط که نیاز‌های اصلی فردی و اجتماعی دانش آموزان است؛ مورد توجه قرار داده تا از این طریق دانش آموزان بتوانند در محیط‌های جامعه نقش بهتری را ایفا کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه ما باید بتواند نیاز‌های روز خانواده‌ها که از آموزش و پرورش مطالبه می‌کنند، برطرف کند و امیدواریم این برنامه‌ها در سال تحصیلی جدید به اجرا در بیایند.

بطحایی در ادامه در پاسخی در خصوص پیدا شدن مواد مخدر در اطراف یکی از مدارس کشور گفت: حرف‌هایی که موجب نگرانی خانواده‌ها از مدارس می‌شود، باید با احتیاط کامل زده شوند.

پسرم  به جز عتبات عالیات به خارج از کشور نرفته‌ است

وی ادامه داد: متأسفانه بار‌ها اعداد و رقم‌هایی برعکس از  اعتیاد دانش آموزان مطرح شده که موجب نگرانی‌های خانواده‌ها شده است؛ ممکن است در کوچه و خیابان مواد مخدر پیدا شود که این ممکن است از دست شخصی یا قاچاقچی مواد مخدر بر زمین افتاده باشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برنامه بسیار منسجمی با همکاری وزارت کشور، قوه قضاییه، نیروی انتظامی در دست اجرا داریم ضمن اینکه این برنامه به همراه برنامه طرح  نماد که از گذشته اجرا می‌شده است به صورت کاملاً هوشمند فضا را رصد می‌کند.

وی تصریح کرد: در برنامه رسمی مدارس برنامه‌های مختلفی در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم که یکی از آنها موضوع مواد مخدر است و  این برنامه برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان و مدیران مدارس تعیین شده و اجرا می‌شود که بخشی از طریق شبکه مجازی و برخی از طریق تلویزیون تعاملی یا به صورت حضوری در کلاس درس است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت فرزندان خود اظهار کرد: 2 فرزند دارم که هر دو داخل کشور هستند و فرزند پسرم تا به حال به جز عتبات عالیات به خارج از کشور نرفته‌ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
نیاز به پرسش نبود. به لطف ایشون پسرش و دامادش جزو افراد کلیدی وزارت خانه شدند.از معاونان وزیر و مدیران کل قدرت بیشتری دارند.
آخرین اخبار