وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه جدید مدارس در سال ۹۷ گفت: قرار است در سال تحصیلی آینده مسابقات فردی در مدارس اجرا نشود.

تعطیل شدن مسابقات فردی از مهر 97 در مدارس سراسر کشوربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش  در مراسم اختتامیه لیگ علمی پایا که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانش‌آموزان و مربیان و با تاکید بر نقش مدرسه به عنوان محلی برای تمرین زندگی افراد در آینده گفت: یکی از اهداف آموزش و پرورش در همه جوامع، فراگیری تعالیم و حرفه های گوناگون از همان سال های ابتدایی در تمامی مدارس است، از این رو باید مدرسه را مهمترین فلسفه وجود افراد در آینده دانست.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: جوانان امروز قرار است بعد از 12 سال تحصیل وارد اجتماع شوند از این رو باید در مدرسه آنچه را که در زندگی فردا به آن نیازمندند، تمرین کنند.

بطحایی تصریح کرد: امروزه کمرنگ بودن برنامه‌های آموزشی و پژوهشی یکی از دلایلی است که باعث شده تا مدارس ما تا حدودی نتواند اشتیاق لازم را در بچه‌ها ایجاد کنند، بچه ها در مدارس زندگی کردن را می‌آموزند  از این رو مدارس باید محلی برای تمرین زندگی و همبستگی به کشور باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به برنامه جدید سال 97 در مدارس گفت: نظام آموزش و پرورش ما باید به سمت مسابقات گروهی برود و مدارس باید تبدیل به جشنواره و مسابقات گروهی شود.

در آینده مسابقات فردی در مدارس اجرا نخواهد شد و تمامی مسابقات باید به صورت گروهی انجام شود زیرا کار گروهی ثمره مهمی در زندگی آینده دانش‌آموزان خواهد داشت.

بطحایی در ادامه گفت: امروزه یکی از مهمترین موانع‌ ما در این کار خانواده‌ها هستند، خانواده هایی که گمان می کنند مدرسه‌ای موفق است که کتاب‌ها و آزمون‌های بیشتری را برای بچه ها طراحی کند، تفکری اشتباه که باید اصلاح شود، در حقیقت آموزش تنها حفظ فرمول و معادلات ریاضی نیست و من از خانواده‌ها به عنوان شرکای تربیتی در آموزش و پرورش تقاضا دارم که مسیری بهتر را برای یادگیری دانش‌آموزان فراهم کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش بنا دارد با توجه به تاکیدات مکرر رهبری و رئیس جمهوری، سیاست خود را بر مهارت آموزشی دانش‌آموزان قرار دهد و قطعا این مسیر با کمک خانواده‌ها انجام می پذیرد.

بطحایی اضافه کرد: مدرسه واقعی باید تمام جنبه‌های تربیتی را پوشش دهد و من از نهادهای ذی ربط می‌خواهم که در حوزه فرهنگی، آموزش و پرورش را تنها نگذارند چرا که این نهاد ثمره نسل جوانان در آینده است و قطعا این حمایت با کمک‌های نهادی ذی ربط محقق می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان به دانش آموزان گفت: شما دانش‌آموزان باید با همت بیشتری به سوی آینده حرکت کنید و قطعا حضور شما در کشور آینده‌ را پرفروغ‌تر از گذشته خواهد کرد.

طرح راهبردی بسیج برای دانش‌آموزان

سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه مراسم گفت: امروز افتخار می‌کنم در کشوری هستم که جوانانی توانمند دارد و حقیقت را دنبال می‌کنند، امروز به خون شهدا شاهد سرافرازی کشورمان ایران هستیم.

وی ادامه داد: امروز شما دانش‌آموزان باید شأن و قدر خود را بدانید و وظیفه ما مسئولان این است که قدردان شماها باشیم تا بتوانیم مسیر رشد و شکوفایی شما را بهتر و بیشتر باز کنیم .

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به رشد و شکوفایی دانش‌آموزان نسبت به قبل از انقلاب گفت: خوشبختانه رشد و شکوفایی دانش‌آموزان نسبت به قبل و بعد از انقلاب اسلامی بهتر شده که این را می‌توان در جهان به عینه دید.

غیب‌پرور اضافه کرد: امروز باید زمینه‌های رشد و شکوفایی شماها باز شود و این را می‌توان به عینه دید که کشورمان در جهان در حوزه‌های المپیادی و غیره زبانزد کشورهای دیگر است و این را می‌توان به وضوح دید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه به یک طرح راهبردی در حوزه آموزش و پرورش برای جوانان اشاره کرد و یادآوری کرد: ما در سازمان بسیج مهمترین طرح راهبردی را در حوزه تربیت نسل آینده در پیشرو داریم که این طرح یک طرح 6 ساله است که به نام شهید بهنام محمدی برای دانش‌آموزان طراحی شده و قرار است با اجرایی شدن این طرح رشد زمینه استعدادهای دانش‌آموزان را بیش از گذشته فراهم‌تر کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار