مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۲ گروه ثابت و سیار در روز عید قربان برای نظارت بر دام‌های قربانی و ذبح سالم و شرعی در سراسر این استان فعال هستند.

فعالیت  گروه دامپزشکی سیستان و بلوچستان در عید قربان فعال هستند به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: گروه‌های دامپزشکی به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت قربانی و تامین بهداشت عمومی با هماهنگی‌های انجام شده با استانداری، فرمانداری ها، شهرداری‌ها و بکارگیری نیرو‌های متخصص و متعهد کار نظارت را انجام می‌دهند.

وی افزود: در این مدت ۱۵ دامپزشک، ۶۲ بازرس بهداشت گوشت و حدود ۱۵ ناظر در قالب این گروه‌های ثابت و سیار فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در روز عید سعید قربان تمامی کشتارگاه هایاین استان فعال و آماده ارائه خدمات بهداشتی هستند.

حسینی افزود: به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به اینکه ذبح دام در خارج از کشتارگاه علاوه بر خطر شیوع بیماری‌های مشترک، برخی مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند دام قربانی خود را به کشتارگاه منتقل و از خدمات بهداشتی آن‌ها به طور رایگان بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه نظرات، انتقادات و شکایات خود با سامانه ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار