سرمربی تیم ملی تنیس بانوان گفت: تمام بازیکن‌هایی که در رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شرکت می‌کنند رنکینگ جهانی دارند، اما بازیکنان ما تمام تلاش خود را می‌کنند.

فصیحی: بانوان تنیس ایران رنکینگ جهانی ندارند/ حمایت مالی از ما نمی‌شودفرناز فصیحی سرمربی تیم تنیس بانوان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: تیم ملی تنیس دختران ایران از ۱۹ خرداد تا ۲۱ مرداد پنج مرحله اردوی آماده سازی برگزار کرده است و بازیکنان دعوت شده با توجه به اینکه به خوبی تمرین کرده اند، آمادگی لازم برای حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا را دارند و امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی را در این رقابت‌ها کسب کنیم.

او درباره رقبای ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ گفت: کشور‌هایی مانند کره، چین، ژاپن، قزاقستان و ازبکستان مهم‌ترین حریفان تیم ملی تنیس بانوان هستند. تمام بازیکن‌هایی که در این مسابقات حضور یافته اند بهترین‌های جهان و آسیا هستند و همگی رنکینگ جهانی دارند، اما بازیکنان ما با توجه به اینکه رنکینگ جهانی ندارند، تمام تلاششان را می‌کنند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. از لحاظ سنی هم بازیکنان ایران جوان‌تر از رقبای خود هستند و مسلما تجربه کمتری هم از آن‌ها دارند.


بیشتر بخوانید: لیست رشته‌های اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸+زمان بندی مسابقات


فدراسیون همیشه از ما حمایت کرده است

سرمربی تنیس بانوان درباره حمایت فدراسیون از تیم ملی بانوان گفت: فدراسیون تا جایی که توانسته از ما حمایت کرده و امکانات لازم را برای ما فراهم کرده است.سال‌های گذشته ما اعزام برون مرزی برای ورزشکاران نداشتیم، ولی الان هر سال چند اعزام به کشور‌های مختلف داربم که توسط خود فدراسیون انجام می‌شود.

تنیس برای پیشرفت نیاز به حامی مالی دارد

فرناز فصیحی درباره نتیجه نگرفتن ورزشکاران تنیس ایران در بازی‌های بین المللی اظهار کرد: تنیس در حدود ۷-۸ سال است که در ایران رشد کرده است و تازه این فرهنگ در بین خانواده‌ها جا افتاده که فرزندان خود را از سنین پایین به آکادمی‌های تنیس بفرستند، اما کشور‌هایی مانند: ژاپن، چین، قرقیزستان و ازبکستان از سال‌ها قبل ورزش تنیس را در کشور‌های خود توسعه و بازیکنان زیادی را پروش داده اند. البته غدمت تنیس در ایران از کشور‌هایی که نام بردم بیشتر است.با توجه به این که بازیکنان فعلی از آمادگی خوبی برخوردار هستند و مربیان خوبی هم در ایران وجود دارد، اما تعداد بازیکنان اندک است و ما باید بازیکنان خوبی را پرورش دهیم تا در مسابقات بین المللی موفق ظاهر شویم.

کمبود مسابقات و نبود حامی مالی به پیشرفت تنیس لطمه می‌زند

او در ادامه گفت: تنیس نسبت به ورزش‌های دیگر، هزینه‌های بالایی دارد و شرایط مالی باید برای بازیکن فراهم شود تا به مسابقات مختلف اعزام شود، اما بدون حامی مالی این امر میسر نیست.متاسفانه حامی مالی فقط برای چند رشته خاص وجود دارد، اما برای تنیس و رشته‌هایی مانند آن نبود حامی مالی به پیشرفت آن‌ها لطمه وارد می‌کند.امیدوارم به رشته تنیس توجه ویژه‌ای بکنند تا ما بتوانیم هم بازیکنان خوبی پرورش دهیم و هم در مسابقات مختلف مقام‌های خوبی را برای کشورمان به دست آوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار