مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان گفت: به دلیل خشکسالی و پیشرفت کشاورزی در اطراف سدبار نیشابور، آب مجتمع فولاد خراسان باید از منابعی غیر از سدبار تامین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد علایی مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان در جلسه کارگروه سازگاری با کمبود آب نیشابور گفت : شهرستان نیشابور یکی از مناطق ممنوعه بحرانی آب در کشور است که هم اکنون تنها 460 میلیون مترمکعب آب تجدیدپذیر دارد.

وی با اشاره به گنجایش 12 میلیون لیتر مکعبی سد بار نیشابور افزود : این سد به منظور آبرسانی به شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و نیز بخشی از مجتمع فولاد خراسان احداث شده است که بخاطر نبود زیرساخت‌های لازم تنها به مجتمع فولاد خراسان آبرسانی می‌کند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان گفت: بدلیل خشکسالی و نیز توسعه کشاورزی در زمین‌های اطراف سد هم اکنون سد بار فقط 1 میلیون لیتر مکعب ذخیره آب دارد .

علایی با اشاره به اختصاص بودجه 16 میلیارد تومانی دولت برای انتقال آب سد بار به شهرستان‌های نیشابور و فیروزه افزود: بعد از احداث زیرساخت‌های انتقال آب به این دو شهرستان با مسولان مجتمع فولاد توافق میکنیم تا آب مورد نیاز خود را از منابع دیگر غیر از سد بار تامین نمایند.

وی تاکید کرد: هم اکنون وضعیت آب کشور از حالت بحران به مرحله تنش نزدیک شده و برای سازگاری با کمبود آب و نیز استفاده بهینه از آب موجود، عزم همگانی مردم و مسولان ضروریست.

انتهای پیام//ح. ص.
 

ذخیره 1 میلیون لیتر مکعبی سد بار نیشابور

برچسب ها: آب و فاضلاب ، تنش آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.