مدیرعامل شرکت جهان فولاد غرب کرمانشاه گفت : یکی از دلایل اصلی گران شدن آهن بالا رفتن قیمت شمش است .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه جهاندار شکری مدیرعامل شرکت جهان فولاد غرب کرمانشاه گفت : مشکل بازار آهن باید به صورت ریشه‌ای حل شود .

وی یکی از دلایل اصلی گران شدن آهن را بالا رفتن قیمت شمش دانست که وابسته به نرخ دلار است و یادآوری کرد: قیمت اصلی آهن در بازار بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود و متاسفانه در بازار بورس نیز عرضه آن به مقدار زیاد صورت نمی‌گیرد.

شکری افزود: میزان شمش آهنی که در بازار بورس عرضه می‌شود دو هزار تن است که جوابگوی نیازهای صنعت فولاد نیست و باید بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت جهان فولاد کرمانشاه با بیان اینکه در این شرایط عرضه شمش فولاد در بازار بورس باید به 200 هزار تن در هر نوبت برسد، یادآوری کرد: بار قبل ما 40 هزار تن ثبت کردیم که فقط دو هزار تن به شرکت جهان فولاد سهمیه دادند که این سهمیه نیز بعد از سه ماه به دست ما می‌رسد.

شکری پیش بینی کرد، طی ماه‌های آینده که به زمستان نزدیک می‌شویم قیمت آهن در بازار کاهش بیاید.

وی سپس به آهن مناطق زلزله زده هم اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن ابتدا درخواست تامین 90 هزار تن آهن به ما ارائه کرد و ما هم تخفیف بسیار خوبی دادیم و بسیاری از هزینه‌ها را از آنها نگرفتیم اما در نهایت فقط 20 هزار تن آهن از شرکت ما تهیه کردند و اکنون اعلام می‌کنند مابقی آهن را از اصفهان تامین کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

قیمت اصلی آهن در بازار بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.