وزش باد شدید در خراسان جنوبی دید افقی را در برخی مناطق همچون حاجی آباد زیرکوه به یک کیلومتر کاهش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  نخعی، کارشناس هواشناسی استان گفت:  سرعت وزش باد در حاجی آباد زیرکوه به 72 کیلومتر در ساعت ، در نهبندان به 90 کیلومتر در ساعت، درح 89 کیلومتر در ساعت، سربیشه 70 کیلومتر در ساعت، بیرجند و سرایان 65 کیلومتر در ساعت و طبس به 43 کیلومتر در ساعت رسید.


وی  افزود: به دلیل افزایش سرعت وزش باد در این مناطق دید افقی امروز در نهبندان به 2 کیلومتر، بیرجند دو و نیم کیلومتر، قاین و طبس و درمیان به 3 کیلومتر و سربیشه به 4 کیلومتر کاهش یافت.

 

نخعی با بیان اینکه برای امروز و فردا در استان، وزش باد شدید همراه با گردوخاک استان پیش بینی می شود، گفت: وزش باد شدید بویژه برای فردا در نوار مرز شرقی شامل شهرهای حاجی آباد زیرکوه، درمیان، سربیشه، نهبندان،خوسف سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

وی از کاهش 3 تا 5 درجه ای دمای هوا امروز و امشب در استان خبرداد و افزود: بتدریج از فردا تا روز سه شنبه به همین میزان دمای هوا افزایش داشته و هوا گرمتر خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد :از بعدازظهر دوشنبه تا روز سه شنبه این هفته به طور موقت از سرعت وزش باد در استان کاسته شده ولی در مرز شرقی همچنان ادامه دارد.

در شبانه روز گذشته سربیشه با 18 درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و طبس با 45 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزار ش شدند.


انتهای پیام/ک

گزارش هواشناسی خراسان جنوبی

برچسب ها: هواشناسی ، باد شدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار