مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت:اگر مدرسه جایگاه اصلی خودش را نداشته باشد کلاس و معلم هم در جایگاه اصلی خود نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عباسعلی دانافر مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: رویکرد فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش  یک دستگاهی صرفا آموزشی نیست آموزش و پرورش باید از یک نظام آموزشی صفر به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود و  وظیفه اش تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

دانافر در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اردکان افزود:با برنامه ریزی درست میتوان رشد اخلاقی و اجتماعی در کنار رشد علمی و ذهنی برای دانش آموزان داشته باشیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان یزد جایگاه بسیار خوبی درهمه‌ی عرصه‌ها دارد چه در حوزه‌های علمی و آموزشی و شاخص‌های پرورشی و در حوزه‌ی خیری که خوشبختانه در سال گذشته نزدیک به ۵۰ میلیارد جذب خیری داشتیم.

 دانافر افزود: به صورت میانگین حدود ۲ افتتاح آموزشگاه خیری در یزد داشتیم، شهرستان اردکان هم در اکثر شاخص‌ها جایگاه بسیار خوبی دارد و در زمینه‌ی خیرین در بین استان‌ها رتبه دوم را دارد.

وی گفت: از دیگر شاخصه‌های مثبت اردکان ارتقاع جایگاه متوسط اول، از رتبه هفتم به رتبه‌ی اول، رتبه‌ی اول تجربی و رتبه‌ی سوم در ۵ مجموعه‌ی پنج رشته، که جایگاه مناسبی در بین دیگر شهرستان‌های استان کسب کرده نسبت به سال گذشته ارتقاع داشته است.

دانافر گفت: شهرستان اردکان جایگاه مناسبی در مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی دارد که در سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ رتبه‌ی مناسب و خوب داشتند که همه این موفقیت‌ها باهمکاری همه و به ویژه اعضای محترم شورای آموزش و پرورش و حمایت‌های فرمانداری و مسولان شهری بوده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه اردکان تنها شهرستانی بوده است که دوازده جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش را در همین محل تشکیل داده که با حضور حداکثر اعضا بوده است که نشان دهنده این است که جایگاه شورای آموزش و پرورش در اردکان جایگاه اصلی است که می توان نتیجه آن را در عملکرد نتایج شهرستان دید.

وی با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش گفت: دغدغه و چالش‌هایی را آموزش و پرورش کشور دارد که مهم‌ترین آن دغدغه‌ها این است که اموزش و پرورش کشور الویت اول نیست یعنی همه این حساسیت و دغه دغه را دارند که الویت اول کشور باید باشد، اما موفق نشدند.

عباسعلی دانافر اظهار داشت: طراحان اصلی سند تحول معتقد هستند که مهمترین رکن سند تحول مدرسه گرایی است مدرسه جلوه ی عینی نظام تعلیم و تربیت است، مهمترین رکن آموزش و پرورش مدرسه است و اگر مدرسه جایگاه اصلی خودش را نداشته باشد کلاس و معلم هم در جایگاه اصلی خود نیست و بهترین راه این است که مدرسه الویت و محور اول باشد که در این راه داشتن مدیر خوب رکن اصلی را ایفا می‌کند.

در پایان با حضور مدیر کل آموزش وپرورش استان و مسولان شهرستان خانه‌ی سرای داری با ۱۵۰ متر زمین و زیربنای ۱۲۰ متری باهزینه ۱۷۰ میلیون  تومان  از سوی سنایی ، خیر اردکانی  امروز افتتاح شد.

انتهای پیام/ی

مهمترین رکن آموزش و پرورش، مدرسه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار