استاندر یزد گفت:استان یزد از استان های سرآمد در نو آوری و پیشرفت در اقتصاد ملی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمو زمانی قمی استاندار یزدگفت: استان یزد از استان های سرآمد در نو آوری و پیشرفت در اقتصاد ملی است.

زمانی قمی  با اشاره به اینکه تولید ناخالص داخلی استان ۲۳میلیارد تومان و ۲/۳ درصد تولید کشور در یزد است افزود: به لحاظ سرانه تولید هر یزدی ۲۲میلیون تومان تولید می‌کند که بعد از بوشهر استان دوم هستیم.

وی ادامه داد: استان یزد دارای ظرفیت‌ها و نخبگان بسیاری است و علمای بسیاری از این شهر در راه انقلاب خدمت کردند.

زمانی قمی افزود: استان یزد به لحاظ بهره وری از منابع نادر آب یکی از ده استان پیشتاز در ابداع و  بهترین روش‌های استفاده از آب به ازای هر مترمکعب ۲۲میلیون ارزش افزوده برای استان بوده  به طوری که روحیه یزدی‌ها و اقتصاد دانی مردم این استان موجب شد در مسئله آب دچار تنش نشویم.

استاندار گفت:  انتخاب خوشه نساجی در استان کاملا سازگاری داشته و بهترین روش ممکن برای صنعتی شدن استان ایجاد کرده است و‌استان را به استان پیشرو تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد کاشی و سرامیک و۲۷درصد نساجی و۱۵ درصد فولاد کشور در یزد تولید می‌شود به لحاظ تنوع تولید موادمعدنی در کشور نمونه هستیم و ۵۲درصد سنگ آهن نیز در یزد تولید می‌شود و پارک علم و فناوری جزء دومین پارک برتر کشور است.

وی با اشاره به تلاش موثر آموزش وپرورش در زمینه تحصیل گفت:۲۴سال مداوم در کنکور ، یزد استان اول کشور است و این موفقیت بدون‌دلیل نیست.

زمانی قمی گفت: میزان وابستگی در صنعت، استان یزد چهارمین استان صنعتی است به مواد اولیه در فولاد و نساجی و‌ماشین آلات وابستگی کمتر شده است.

کاشی وسرامیک و پسته و نایلون و مواد فولادی و غیره از جمله اقلام صادراتی استان یزد است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار