مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اصفهان گفت : هر شهروند اصفهانی در شبانه روز 630 گرم پسماند تولید می کند که از این میزان 70 در صد پسماند تر و 30 درصد پسماند خشک است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی دهنوی  با بیان اینکه جمعیت یک میلیون و هشتصد هزار نفری شهر اصفهان در هر شبانه روز به طور  میانگین هزار تن پسماند تولید می کنند،  افزود :  از این میزان حدود   150 تن   پسماند خشکی است که تفکیک شده  و در اختیار همکاران ما قرار می گیرد  و ما بقی مخلوط پسماند های خشک و تری است که متاسفانه  تفکیک نشده است .

 وی ادامه داد : در مدیریت پسماند مولفه های مختلفی وجود دارد  که شامل تولید ، نگهداری موقت ، جمع آوری ، حمل و نقل ، پردازش نهایی و نهایتا دفع  است  ، این در حالیست که در مدیریت نوین تفکیک سازی در مبدا و حداقل سازی تولید پسماند بسیار حایز اهمیت واقع شده است.

دهنوی با بیان اینکه تمام شهروندان در مدیریت نوین  پسماند سهم بسیار زیادی دارند و می توانند با تفکیک پسماند های خشک و تر   و حداقل سازی تولید پسماند کمک زیادی به چرخه محیط زیست کنند ، بیان کرد : با توجه به اینکه شهر اصفهان تنها شهری است که حدود 80 ایستگاه  تحویل پسماند خشک در نقاط مختلف دارد  و همزمان در کنار ایستگاه ها سیستم جمع آوری به صورت  خودرویی نیز هفته ای یک بار در محله های مختلف پسماند های خشک  را جمع آوری می کنند انتظار می رود مردم اصفهان همکاری بیشتری با  مدیریت پسماند داشته باشند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اصفهان اذعان داشت : بازگشت پسماند ها به چرخه تولید  کمک زیادی به نسل های آینده خواهد کرد ؛بخش قابل توجهی از پسماندهای خشک مانند کاغذ و مقوا ، مشتقات مواد نفتی  و فلزات  مجددا به چرخه تولید باز می شد.

 وی در ادامه گفت :پسماند های تر نیز بعد از تصفیه به عنوان کود مورد استفاده قرار می گیرند اما مشکلاتی برای جداسازی این زباله ها وجود دارد که شهروندان عزیز می توانند با همکاری بیشتر در بحث تفکیک زباله  های خشک و تر در مبدا، تعداد این مشکلات را به حداقل برسانند.

دهنوی بیان کرد : از شهروندان عزیز تقاضا دارم در مصرف مواد تجزیه ناپذیر  پلاستیکی  تا حد امکان صرفه جویی کنند ؛همچنین به علت نبود دستگاه های جداسازی شیشه  در فرآیند تولید کود و جلوگیری از ورود مواد شیشه ای به کود ها ، لامپ و شیشه ها را به صورت جداگانه در اختیار  ایستگاه های تحویل پسماند خشک قرار دهند.

وی در پایان  به اقدامات سازمان مدیریت پسماند اصفهان در جهت فرهنگ سازی تفکیک پسماند اشاره کرد و گفت :  برگزاری برنامه های مختلف در  روزهای خاص تقویم  مانند روز بدون نایلن ، روز زمین پاک و ...، دعوت از بانوان خانه دار برای  شرکت در بازدید از فرآیند پسماند در کارخانه ، و تلاش برای تاسیس فرهنگ سرا  با رویکرد مدیریت پسماند برای  آشنایی دانش آموزان با  تفکیک پسماند در شهراصفهان   از جمله اقدامات سازمان مدیریت پسماند اصفهان می باشد.

انتهای پیام /س

وضعیت پسماند در اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار