همایش رسانه ای دانشگاه آزاد کرمان با حضور استاندار سابق ، نمایندگان مجلس ، خبرنگاران برون مرزی صدا وسیما وخبرنگاران استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رزم حسینی استاندار سابق  در همایش رسانه ای دانشگاه آزاد ضمن تبریک روز خبرنگار ، یاد شهید صارمی را گرامی داشت.

وی از خبرنگاران برای انعکاس خبر‌ها در طول این چند سال صمیمانه سپاسگزاری کرد و گفت :امروز کشور نیاز به امید و نشاط دارد و همه کسانی که در داخل و خارج کشورند دست به دست هم دادند تا ناامیدی را گسترش بدهند و وسیله اختلاف را فراهم می‌کنند.

رزم حسین با اشاره به اینکه اوایل انقلاب اگر می‌خواستند کار ضد انقلاب انجام بدهند هزینه گزافی می‌پرداختند،افزود : هیچ کشوری به اندازه ایرانیان در شبکه های جهانی حضور ندارند و همین امرباعث شده کارهای ضد انقلابی  امروز به سادگی انجام می‌شود.

رزم حسینی با بیان اینکه در دوران جنگ و دفاع مقدس، هیچ چیز نداشتیم؛ اما، اعتماد بین مردم و مسئولان و رزمنده و فرمانده وجود داشت.

وی با بیان اینکه امروز همه امکانات وجود دارد؛ ولی، هیچ کس نمی‌آید امید‌ها را بیان کند و همه اش از نا امیدی‌ها سخن می‌گویند.
از خبرنگاران خواست اعتماد مردم را جلب کنند.

استاندار سابق کرمان با بیان اینکه جای تاسف دارد که یک خبر جعلی منتشر و پخش می‌شود و یک شبکه خارجی ضد انقلابی به طرفداری از مردم انقلاب بیاید،  گفت: مسئولیت شما سخت است، شما باید نشاط و اعتماد را به مردم برگردانید.

وی افزود: جوانان حق دارند خودشان را مقایسه کنند؛ ولی، کسی نیست برای جوانان روشنگری کند.

وی از پیشرفت‌ها سخن گفت و خواست از پیشرفت‌ها برای جوانان بیان شود.

رزم حسینی با بیان اینکه به کاستی‌های دولت کاری ندارم، مشکلات خیلی فراوان است. بیان داشت: برخی از خبرگزاری‌ها و روز نامه‌ها پا به پا استانداری را همراهی کردند و عاشقانه آمدند و با دولت کرمان همکاری کردند.

وی گفت: منظور از دولت کرمان این است که ما به دنبال پایلوت اقتصاد مقاومتی در کرمان بودیم و این موضوع قسمت من و بضاعت من نبود.

رزم حسینی گفت: امروز فردی مثل سعیدی کیا در قلعه گنج سبک اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرد و این با اعتماد به وجود آمد.

وی گفت: در اقتصاد بین مردم و حاکم به شرکت‌های توسعه گرا نقش بدهید و به مردم اعتماد بدهید که این الگو پیاده شده به طوری که رئیس جمهور ابلاغ کرد که در کل استان‌ها پیگیری شود.

وی از خبرنگاران خواست تربیت اقتصادی مردم را تیتر کنند.

استاندار سابق کرمان در پایان بیان داشت: دل در گرو آبادانی کرمان و ایران دارم و خواست استان‌ها را با شرکت ها، نه دولت‌ها بسازید.

پور ابراهیمی نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز یکی از مولفه‌های مهم توسعه اقتصادی این است که هرچه میزان شفافیت افزایش یابد، کارآیی بیشتر می‌شود، مطالبه رسانه‌ها را یکی از بستر‌های شفاف سازی دانست و مطالبه کنونی مردم را تسریع در پیگیری کار مفسدان اقتصادی عنوان کرد و به نامه آیت الله لاریجانی به رهبری در این مورد نیز اشاره کرد.

پور ابراهیمی به تصمیمات و تلاش‌های  رزم حسینی استاندار سابق کرمان اشاره کرد و افزود: نتیجه زحمات وی طراحی جدید برای اقتصاد مقاومتی مبتی بر بیانات رهبری که ثمره آن برای محرومین و الگویی‌برای دیگران است، شد.

وی با بیان اینکه اقدامات مرتبط با اقتصاد مقاومتی تبدیل به مدل سازی شده است، به برگزاری همایش بزرگ تحت عنوان رسانه و اقتصاد اواخر پاییز اشاره کرد و گفت: این همایش و نشست برای تجلیل از خبرنگاران و پیش زمینه همایش رسانه و اقتصاد است.

پورابراهیمی با بیان اینکه در این همایش علاوه بر رسانه‌های خارجی، رسانه‌های محلی نیز دعوت و کار خود را آغاز کردند.

وی به الگو‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و خواستار ادامه آن‌ها شد و افزود: در قلعه گنج، که یکی از محروم‌ترین استان بود و به شدت مشکلاتی وجود داشت با حضور معین‌های اقتصاد مقاومتی، خروجی این شد که ظرفیت‌های جدیدی برای توسعه در قلعه گنج ایجاد شد و آمار‌های ما از کاهش تخلفات حکایت دارد.

وی به طرح تفویض اختیارات به استانداران برای مواجهه شدن در تمرکز اقتصادی اشاره کرد.

پور ابراهیمی با بیان اینکه دولت باید تیم اقتصادی را متناسب با جنگ اقتصادی تغییر دهد، افزود: ما در کنار دولت به آن‌ها کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید تمام قوا را برای مواجهه با دشمن که دارد از محل اقتصاد کشور ما را به ما چالش می‌کشد، به کار ببریم، گفت: با اتحاد و همدلی به نحوی مدیریت کنیم که کاهش مشکلات اقتصادی را به دنبال آورد.

هیچ کشوری به اندازه ایرانیان در شبکه های جهانی حضور ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار