مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به کمبود حدود 13 هزار معلم و سایر نیروها ، بر برون سپاری برخی امور و بهره گیری از همکاران بازنشسته و نیروهای خرید خدماتی تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی اکبر کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان روز شنبه در حاشیه بازدید از چند طرح آموزشی شهرستان کاشان در گفت و گو با خبرنگاران  گفت : برای جلوگیری از چالش کمبود حدود 13 هزار معلم و سایر نیروها در سطح استان تلاش می کنیم از همکاران بازنشسته، نیروهای خرید خدماتی و برون سپاری بهره گیری شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین بار هنرستان ها در پایه دوازدهم (دیلپم) سه ساله می شوند گفت: این اقدام عامل کمبود فضای آموزشی خواهدشد که با استفاده از برون سپاری و ظرفیت دانشگاه های علمی کاربردی و آزاد اسلامی این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ، هم اکنون 40 درصد از مجموع بیش از 5 هزار واحد آموزشی استان اصفهان تخریبی است که امیدوار هستیم  با حمایت نقش خیران همیشه در صحنه و همراه با آموزش و پرورش این مشکل نیز برطرف شود.

کمالی در پایان از بهره برداری 80 واحد آموزشی تا پایان شهریور امسال در این استان خبرداد و گفت: این واحدهای آموزشی با 500 کلاس درس توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تحویل آموزش و پرورش اصفهان می شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 120 میلیارد تومان برای ساخت این واحدهای آموزشی هزینه شده است گفت: بخش عمده این اعتبارها از سوی خیران مدرسه ساز تامین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان  جمعیت دانش آموزی استان  رادر 41منطقه و ناحیه آموزش و پرورش  افزون بر 860 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: این عده در سه دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم توسط 57 هزار نفر معلم به فراگیری علم مشغول هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار