عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ترامپ با امضای فرمان بازگشت دور اول تحریم‌های ایران، نشان داد که هیچ صداقتی در اظهارات خود ندارند.


عینی/اتونشر//ترامپ با امضای تحریم‌ها دست خودش را برای ما رو کرد/نمی‌توانیم با کشوری مذاکره کنیم که از پای میز مذاکره در رفته استمرتضی صفاری‌نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران از یک سو و  امضای فرمان بازگشت دور نخست تحریم‌ها از سوی دیگر، اظهار کرد: از ابتدا مشخص بود که در پیشنهاد ترامپ صداقتی نیست، آنان قصد مذاکره با ایران را ندارند و صرفا می‌خواهند فضایی روانی علیه ایران ایجاد کنند که ما به ایران پیشنهاد مذاکره دادیم، اما آنان نپذیرفتند.

وی ادامه داد: ترامپ با امضای فرمان بازگشت دور اول تحریم‌های ایران، دست خود و دیگر مقامات آمریکا را بسیار زود برای همه روشن کرد و نشان داد که هیچ صداقتی در اظهارات خود ندارند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم با کشوری مذاکره کنیم که از پای میز مذاکره در رفته است، متذکر شد:  ما با آمریکا در بحث برجام مذاکره کردیم و آنان متعهد شدند، اما زیر حرف خود زدند و مذاکره مجدد هم نتیجه‌ای جز این نخواهد داشت.

صفاری‌نطنزی با اشاره به اینکه آن‌ها باید نشان دهند که به وعده‌های خود پایبند هستند و حسن نیتشان را نشان دهند تا همه باور کنند که این بار در مذاکره جدی هستند، ادامه داد: با عهدشکنی‌هایی که مقامات آمریکا کرده اند، هر کشور دیگری هم به جای ایران باشد حاضر نیست که باری دیگر با این کشور مذاکره کند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا نه تنها در قبال ایران بلکه در مقابل دیگر کشور‌ها هم نشان داده که به عهد خود پایبند نیست و از بسیاری از معاهدات خارج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار