برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه در خوزستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه با حضور شرکت کنندگان دادگستری، شوراهای حل اختلاف و ادارات سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در خوزستان و با حضور داوران کشوری و بین المللی در سالن امامت دادگستری کل استان برگزار شد.

در این مراسم عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با تاکید بر ترویج فرهنگ قرآنی بین کارکنان دستگاه قضایی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به عظمت قرآن اشاره کرده و آن را چراغ هدایت برای انسان ها فرستاده تا گمراه نشوند و خوشحال هستم که طلیعه قرآن در بین جوانان حاضر وجود دارد و برای نظام ما که براساس مکتب قرآن تشکیل شده مایه عزت و برکت خواهد بود و باید طلیعه قرآن را در بین کارکنان و خانواده آنان در دستگاه قضایی ترویج و گسترش نمائیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، معاونت فرهنگی دادگستری خوزستان ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ افشار نیا، رئیس کل دادگستری استان در پیشبرد و ترویج فرهنگ قرآنی در دادگستری های سراسر خوزستان تصریح کرد: با حمایت های رئیس کل دادگستری خوزستان خوشبختانه کارکنان دستگاه قضایی استان در مسابقات قرآنی قوه قضائیه در دوره های گذشته در سطح کشور خوش درخشیدند و امیدواریم در این دوره باز هم با کسب رتبه های برتر خوش بدرخشند، چرا که ظرفیت استان خوزستان در تربیت جوانان قرآنی فراوان است و در بیش تر مسابقات قرآنی، خوزستان بعنوان استان پیشتاز و برتر در سطح کشور و حتی بین الملل معرفی می شود.

وی اذعان داشت: قوه‌ قضاییه در کنار وظایف اصلی خود، در جهت پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی نقش بی ‌بدیلی‌ ایفا کرده و پرداختن به ارکان دینی و کلام وحی به عنوان بایسته‌های در راس فعالیت های خود در معاونت فرهنگی قرار داده است.

گفتنی است؛ در این مسابقات کارکنان و خانواده‌های آنان دادگستری، شوراهای حل اختلاف و سازمان های تابع خوزستان در رشته‌های درک مفاهیم و تفسیر، حفظ موضوعی، حفظ، ترتیل، قرائت و اذان شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در 2 گروه خواهران و برادران و در سنین مختلف برای کارکنان و خانواده‌های آن ها برگزار شد و برگزیدگان برای شرکت در دوره‌های آموزشی و حضور در مسابقات منطقه‌ای به معاونت فرهنگی قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/گ

برگزاری مسابقات قرآن کریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار