سند آینده پژوهی و فرهنگی استان یزد با تبیین وضعیت فرهنگی استان به تفکیک شهرستان‌ها در آینده تا یکماه دیگر تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست شورای فرهنگ عمومی بافق از تدوین سند آینده پژوهی و فرهنگی استان خبرداد و افزود:این سند با تبیین وضعیت فرهنگی استان به تفکیک شهرستان‌ها در آینده از یکماه دیگر تدوین می‌شود.

جوادیان زاده افزود:این سند قرار است در تمامی استان‌ها تدوین و باید در شهرستان بافق اسناد توسعه فرهنگی بروزرسانی شود و این شهرستان در این امر پیشگام خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی چالشی برای کشور محسوب می‌شود تصریح کرد:امروزه به علت عدم تشخیص به موقع بسیاری از چالش‌ها به وضعیت حادی دچار شده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به کارکرد‌های فرهنگ اشاره کرد و گفت:سازگاری، معنا دادن فرهنگ به انسان و جامعه و اجتماعی بودن از کارکرد‌های مهم فرهنگ محسوب می‌شود.

جوادیان زاده فرهنگ را مجموعه از ارزش‌ها عنوان کرد و بیان داشت: وجه مهم فرهنگ اجتماعی بودن آن است.

وی بافق را شهری همگرا دانست و تصریح کرد: به مقوله اجتماعی بودن در شهرستان بیشتر توجه و سند توسعه فرهنگی و اجتماعی آن تدوین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به پدیده مهاجرت اشاره کرد و گفت: امروزه ذات جهان مهاجرت است و مهاجرت را باید در خدمت فرهنگ، هویت و توسعه قرار داد.

انتهای پیام/ص

سند آینده پژوهی در استان یزد تدوین می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.