امام جمعه موقت گرگان مردم را به تمسک جستن به قوانین قرآن و تقوای الهی فراخواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ حجت الاسلام  برقرار امام جمعه موقت ‌گرگان در خطبه‎های نماز جمعه امروز این شهرستان گفت: روزی فرا خواهد رسید که قوانین قرآن بر همه قوانین جهان حاکم میشود اما جوامع امروز از قرآن دور شده اند و باید بررسی کنیم افکار و اخلاق ما چقدر منطبق با قرآن است.

وی ادامه داد: اگر مومنان تقوای الهی پیشه کنند خداوند اعمال آنها را اصلاح و مورد مغفرت قرار میدهد و به فیض الهی میرسند.

حجت الاسلام برقرار به سفارش امام باقر (ع) به جابر اشاره کرد و افزود: مومن باید به پنج نکته دقت کند؛  اگر مورد ظلم و ستم واقع شد ظلم نکند، دوم آنکه اگر مورد خیانت قرار گرفت از خیانت دوری کند و دورغ نگوید، در برابر ناروا بیتابی صبر پیشه کند و اگر مورد مدح و ستایش قرار گرفت مغرور نشود و در آنچه راجع به او میگویند اندیشه کند.

امام جمعه موقت گرگان در ادامه گفت: انسان برای شناخت خویش باید اعمالش را به قرآن عرضه کند و با عمل به آنچه خدا به آن امر کرده و دوری جستن از آنچه نهی کرده به تقوای الهی دست یابد.

ایشان ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: برطبق فرمایش ایشان مراقب باشیم نه تنها در ظاهر بلکه در باطن و عمل نیز دوست خدا باشیم .

وی به اول ذی الحجه اشاره و افزود: این روز سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) وحضرت فاطمه(س) است و باید زندگیمان بر طبق پیروی محض از دستورات ائمه باشد تا بتوانیم شیعه حقیقی باشیم .

انتهای پیام/فا

مومنان تقوای الهی پیشه کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.