استاد حوزه علمیه اصفهان گفت:دشمن بیشترین سرمایه‌گذاری را در بحران‌آفرینی اقتصادی انجام داده است البته آشفتگی بازار سکه و ارز بخشی از آن مربوط به توطئه دشمنان است و بخش عمده آن به بی‌تدبیری‌ها باز‌می‌گردد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید محمدصادق ابطحی استاد حوزه علمیه اصفهان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر اصفهان اظهار کرد: دشمن با همه توان خود به میدان آمده است تا آن چنان که خود می‌گویند جمهوری اسلامی را از بین ببرند اما این آرزو را با خود به گور خواهند برد.

وی با بیان این که در زمانی که دشمنان، امام رضا(ع) را ابتر می‌خواندند اما خداوند حضرت جوادالائمه را به ایشان بخشید، بیان کرد: دشمن عباسی به دنبال نابودی شیعیان بود اما امام جواد(ع) چنان نقشی را ایفا کرد که هم شیعیان را حفظ کرد و هم توطئه حکومت بنی عباس را خنثی کرد.

استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان این که توفیق الهی که یک رحمت الهی است یکی از ویژگی‌هایی است که امام جواد(ع) برای شیعیان لازم دانسته‌اند تا بتوانند در مسیر خدواند حرکت کنند، عنوان کرد: بنا به روایت امام جواد(ع) شیعیان به یک نصیحت‌کننده درونی هم احتیاج دارند تا جایی که خطایی مرتکب شدند خود را نصیحت و اصلاح کنند، وجود مقدس امام صادق(ع) می‌فرمایند کسی که واعظ درونی نداشته باشد و وجدان بیداری نداشته باشد که از درون او را توبیخ کند و رفیق خوبی هم نداشته که او را اصلاح کند، دشمن او شیطان و هوای نفس بر گردن او سوار می‌شود.

وی با بیان این که سومین نیاز شیعه و مؤمن بر اساس روایت امام جواد(ع) این است که نصیحت‌پذیر باشد، تصریح کرد: انسان همواره به یک نصیحت‌گر نیاز دارد تا اشتباهات او را به او گوشزد کند و مسیر حرکت او را اصلاح کند.

ابطحی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) خاطرنشان می‌کند: زندگی این 2 بزرگوار الگوی خوبی برای جوانان است، آن هم در زمانی که آمار طلاق و سن ازدواج افزایش داشته است اما زندگی این 2 بزرگوار در کمال آرامش و سادگی بود، حضرت امیرالمومنین(ع) زره خود را فروخت و مهریه حضرت زهرا(س) کرد، جهیزیه حضرت زهرا(س) تماما سفالی بود.

وی با بیان این که این سبک زندگی باید الگوی جوانان ما باشد، ادامه داد: امروز جهیزیه‌ها به نحوی شده است که کمر دختردارها می‌شکند و مهریه‌ها ان قدر سنگین شده است که پسر جوان به محض شنیدن، جا می‌زند و با کوچک‌ترین اختلاف از هم طلاق می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: پدر و مادران و جوانان باید زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت امیر(ع) را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان این که دشمن شرارت دارد و نباید از این شرارت‌ها غافل شد، یادآوری کرد: دشمن 3 هدف را در خصوص جمهوری اسلامی دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها ایجاد بحران اقتصادی است و امروز با بی‌تدبیری برخی مسؤولان این بحران اقتصادی اتفاق افتاده است و باعث شده تا برخی با دیدن این وضعیت ناامید از آینده شوند و برخی دیگر هم پازل دشمن را تکمیل کردند.

ابطحی با بیان این که امروز معیشت مردم در سختی و تنگنا است، افزود: دشمن بیشترین سرمایه‌گذاری را در بحران‌آفرینی اقتصادی انجام داده است البته آشفتگی بازار سکه و ارز بخشی از آن مربوط به توطئه دشمنان است و بخش عمده آن به بی‌تدبیری‌ها باز‌می‌گردد.

وی با بیان این که برخی 5 سال فرصت‌ها را سوزاندند و به بیرون چشم داشتند و اقتصاد مقاومتی را زمین گذاشتند، بیان کرد: جنگ روانی دومین هدفی است که دشمن دنبال می‌کند، برخی جوانان می‌گویند مشکلات اقتصادی تقصیر رهبر معظم انقلاب است اما ایشان باید چه کار می‌کردند که نکرده‌اند.

استاد حوزه علمیه اصفهان در همین خصوص ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم چارچوب اقتصادی ارائه دادند هم در خصوص برجام و مذاکره هشدار دادند و هم در خصوص مشکلات توصیه کردند اما به هیچ کدام عمل نشد، یک فرد کاملا بی‌تجربه را معاون ارزی بانک مرکزی قرار می‌دهند.

وی در پایان با اشاره به خطبه 169 امیرالمومنین(ع) گفت: خدواند توطئه‌ها را از بین می‌برد و راه حق باقی می‌ماند، حکومت اسلامی و الهی حافظ مردم و امنیت آن‌هاست به شرط آن که مردم هم از امام خود اطاعت داشته باشند، نه این که از روی اکراه و نفاق از امام و رهبر خود اطاعت کنند و بنا به روایت حضرت امیر(ع) اگر مردم مطیع امام و رهبر خود نباشند، حکومت اسلامی از مردم گرفته خواهد شد، اما همه بدانند ملتی که حججی‌ها دارد در مقابل توطئه‌های دشمنان خواهد ایستاد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.