به مناسبت روز خبرنگار امروز جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه طبس با امام جمعه این شهر دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛حجت الاسلام محمدی امام جمعه شهر طبس ، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبر یک واقعیت خارجی است که خبرنگار از آن پرده برداری میکند. خبرنگار می تواند اتفاقات را به اقشار مختلف جامعه برساند. 
 
وی در اهمیت این شغل پر مخاطره افزود: پیامبران نیز به گونه ای خبرنگار بوده اند و برای زندگی سالم دنیایی مردم اخباری را به آنان منتقل می کرده اند. 
 
وی با اشاره به جو حاکم بر فصای مجازی جامعه گفت: یک خبر داریم یک خبر سازی و آنچه در وادی خبرنگاری مضموم است انتشار خبر کذب و نشر موضوعاتیست که در جامعه وجود ندارد اما از دل یک خبر ساخته و تراشیده میشود و این نوع خبرساختن گاهی منجر به ایجاد تنش می شود. 
 
محمدی خبرنگاری را دارای قداست و جایگاهی ویژه دانست و تاکید کرد: هوشیاری و بینایی و  بصیرت خبرنگار در نوع خبر و شکل عنوان خبر اینجا به کار می آید و اگر خبرنگاری تحلیل نداشته باشد، موجب ایجاد مشکل در جامعه خواهد شد.
 
وی همچنین به بعضی سوالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: من هم مشکلات مردم را درک میکنم چون من هم مانند همه در همین جامعه زندگی میکنم و مستثنی نیستم و مشکلات معیشتی مردم را درک میکنم و خودم نیز در گیر این مسائل هستم. 
 
وی در مورد زندگی طلبه ای و میزان درامد خود نیز گفت: حقیقتا بالاترین حقوق حوزوی ها از کم ترین درامد کارمندان ادارات کمتر است.
 
وی در خصوص سوال خبرنگاران در مورد کنگره شهدا نیز افزود: کنگره شهدا دارای برنامه متفاوت است . یکی از برنامه ها سرکشی ازخانه های تمام شهداست . تالیف سه جلد کتاب در موضاعات متفاوت و دادن ارتباط سمعی و بصری به جوانان امروز با زمان جنگ هم که به واسطه یک نمایش میدانی انجام خواهد شد و همچنین به دنبال یک سخنران مطرح هم هستیم .
 
محمدی در ادامه با تاکید بر نقش وحدت بخشی نماز جمعه گفت:  نماز جمعه محور وحدت ، جذب حداکثری و دفع حداقلی است و من باید از این تریبون صحیح و بر اساس سیاست های نماز جمعه و نفع جامعه استفاده کنم .
 
وی با اشاره به رایزنی جهت حل مشکل قطع برق طبس ، مشکل آب روستاها و مشکلات بهداشت و درمان و مشکلات عمومی شهرستان گفت:  حتما نباید این مشکلات در خطبه های نماز مطرح شود چرا که جو ایجاد می شود و بهتر است برای حل این مشکلات راهکار ها پیگیری شود تا در تریبون نماز جمعه. 
 
وی افزود: خیلی بحث ها و مشکلات در جلسات و بازدید ها با مسئولین و با همکارانمان در مجموعه شهری  مطرح و حل میشود و جای طرحش در نمازجمعه نیست. اینگونه مشکلات راپیگیری می کنیم اگر جوابی نداد بعد به تریبون نماز جمعه می بریم. 
 
امام جمعه طبس در جمع خبرنگاران گفت: سعیمان این بود ک یک جمع وفاق داشته باشیم و با همه تعامل صحیح داشته باشیم و جایگاه نماز جمعه را محافظت کنیم .
 
وی در پایان افزود: در بعضی شهرها در فضای مجازی مطرح شده که این هفته بعد از نماز جمعه راهپیمایی است و برای مردم سوال شده است که ایا هست یا نه؟ اما چنین چیزی نیست و قراری بر راهپیمایی نیست. مردم طبس مردم فهیمی هستند و با همه مشکلاتی ک دارند اما نجیب و موقعیت شناس هستند و می دانند جو فعلی نیازمند وفاق و همدلی است. 
 
در این جلسه مجید عصاری نماینده خبرنگاران طبس ، نیز از برنامه های خبرنگاران در این روز درمحضر امام جمعه گفت:  خبرنگاران طبس روز خبرنگار را به دهه تبدیل کردند و برنامه های متعددی از جمله ؛ غبار روبی مزار شهدا ، دیدار با خانواده شهدا، اردوی داخل شهرستانی به روستاهای اصفهک و سرند و ماودر برای انعکاس مشکلات روستاها،مسابقات ورزشی تنیس و دارت، اهدا خون و نشست های خبری مختلف برگزار شد.
 
انتهای پیام / ط آ

 امام جمعه طبس با جمعی از خبرنگاران دیدار کردند

 
برچسب ها: خبرنگار ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.