رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر گفت: منابع طبیعی اگر نابود شوند قابل‌تجدید نخواهند بود و سال‌ها زمان نیاز دارد تا بتوان بخشی از تخریب‌های صورت گرفته را احیا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر در مراسمی با حضور یکی از بانک‌های عامل استان سمنان گفت: منابع طبیعی اگر نابود شوند قابل‌تجدید نخواهند بود و سال‌ها زمان نیاز دارد تا بتوان بخشی از تخریب‌های صورت گرفته را احیا کرد.

وی افزود: جنگل‌کاری ضمن آنکه در تعدیل آب‌وهوا و حفاظت خاک، تغذیه سفره‌های آب ‌زیرزمینی و کنترل فرسایش و رسوب مؤثر است به افزایش درآمد ساکنان ‌عرصه‌های جنگلی ناشی از تولید محصولات ارگانیک جنگلی نیز منجر می‌شود لذا حفظ منابع طبیعی بسیار حائز است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر تصریح کرد: منابع طبیعی اگر نابود شوند قابل‌تجدید نخواهند بود و سال‌ها زمان نیاز دارد تا بتوان بخشی از تخریب‌های صورت گرفته را احیا کرد بنابراین با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم انتظار می‌رود گردشگران و مردم بومی نسبت به حفظ منابع طبیعی کوشا باشند و زباله‌هایی مانند شیشه و پلاستیک که در گرمای تابستان مانند ذره‌بین عمل کرده و باعث آتش‌سوزی می‌شود را از محل دور کنند.

حمیدرضا عبدوس گفت: یکی از مشکلات موجود در مراتع چرای بی‌رویه دام و کاهش پوشش گیاهی است که اگر برای احیا به‌موقع آن اقدامی صورت نگیرد در درازمدت فرسایش خاک و بروز سیلاب را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام / ق

۱۰ هکتار جنگل‌کاری مشارکتی در منطقه اوپرت مهدی‌شهر اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار