نماینده مردم ایلام در شورای عالی استان ها مرزی بودن این استان و عوارض ناشی از جنگ تحمیلی را عوامل اصلی محرومیت مضاعف در ایلام دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مظفر میرزاد نماینده مردم استان ایلام در شورای عالی استان ها در هشتمین جلسه این نهاد که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: عدم توجه رژیم گذشته به این استان موجب محرومیت ایلام شده بود و ۸ سال جنگ تحمیلی نیز باعث تخریب و از بین رفتن حداقل امکانات موجود در استان ایلام شد.

میرزاد با بیان اینکه به علت عدم تخصیص اعتبارات مناسب فاصله عقب ماندگی استان ایلام با میانگین کشوری و استان‌های همجوار بسیار زیاد است، افزود: ایلام دارای ۸ درصد از منابع نفتی و ۱۵ درصد از منابع گازی کشور است و به علت داشتن ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با عراق هر ساله میزبان بیش از ۵ میلیون زائر عتبات عالیات است که این ظرفیت ها در کنار ۱۵ رودخانه دائمی و بکر و آثار تاریخی چندین هزار ساله ظرفیت‌های لازم برای توسعه را در اختیار دارد که متاسفانه به دلیل عدم توجه لازم این مهم محقق‌ نشده است.

نماینده مردم استان ایلام در شورای عالی استان ها گفت: پیشنهاد می‌کنم برای برون رفت از این وضعیت، سهم بودجه عمرانی استان های نفت و گازخیز از ۳ درصد برای استان ایلام به ۵ درصد افزایش یابد و ضمن تخصیص تسهیلات ارزان قیمت، سرمایه گذاری، معافیت های مالیاتی نیز برای این استان در نظر گرفته شود.

وی همچنین تصریح کرد: تاسیس منطقه آزاد تجاری مهران و تامین اعتبار سامانه آب مناطق گرمسیری در کنار بهسازی راه ها و شبکه ریلی استان می تواند در توسعه این استان موثر باشد‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.