احمدی گفت: طرح حضور نماینده شورای عالی استان‌ها در شورای نظارت بر سمن‌ها و نحوه ارزیابی شورای عالی استان‌ها در هیات نظارت دو مصوبه امروز این نهاد است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا احمدی نائب رئیس شورای عالی استان‌ها در هشتمین جلسه شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: طرح دستورالعمل نحوه نظارت، بازرسی و ارزیابی شورای عالی استان‌ها در این نهاد بررسی و با اخذ آرای لازم تصویب شد.

وی گفت: در اجرای اصول ۱۰۱ و ۱۰۳ قانون اساسی مواد یک و ۸۰ قانون شورای اسلامی و ماده ۳۳ آیین نامه داخلی شورای عالی استان‌ها، مصوبه امروز برای اجرا به شورا‌های شهر و روستا و شهرستان ابلاغ می‌شود.

احمدی افزود: بر اساس این طرح ارزیابی عملکرد عوامل انسانی شورا‌ها بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی صورت می‌گیرد و نتایج آن برای اتخاذ تدابیر لازم به نمایندگان شورای عالی گزارش می‌شود.

وی همچنین افزود: طرح حضور نماینده شورای عالی استان‌ها در هیات نظارت بر سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد از دیگر مصوبات امروز شورای عالی استان‌ها بود.

احمدی گفت: بر اساس این طرح که دو فوریت آن نیز به تصویب رسیده است، نماینده شورای عالی استان‌ها در صورت تصویب هیات دولت در هیات نظارت بر عملکرد سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد حضور می‌یابد.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه پیش از این شورای عالی استان‌ها در هیات نظارت بر عملکرد سمن‌ها یک نماینده دائمی داشت، افزود: با مصوبه هیات دولت در سال ۹۵ نماینده شورای عالی استان‌ها از این هیات حذف شد و هم اکنون در صورت تصویب مجدد آن شورای عالی استان‌ها نیز دوباره در هیات نظارت نماینده خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.