مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از عضویت ۳۸ هزار و ۴۳۲ نفر از کودکان و نوجوانان استان در این کانون خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سهیلا شیخی امروز پنج شنبه در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج با اشاره به اینکه جامعه هدف کانون کودکان ۷ تا ۱۸ سال است، گفت: تمرین مهارت زندگی شعار امسال برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
وی با بیان اینکه متولیان فرهنگی باید به کودکان و نوجوانان در جامعه زندگی کردن را اطلاع رسانی کنید، عنوان کرد: هدف ما در کانون این است که کودکان و نوجوانان را اگاه کنیم که از زندگی خود بهره ببرند.
وی بیان کرد: ۴۰ نوع فعالیت در ۲۰ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار روستایی کانون در استان به جامعه هدف ارائه می‌شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ادامه داد: هر کتابخانه سیار ۲۰ روستا را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و این گونه کودکان روستایی هم از برنامه‌های ما بهره مند می‌شوند.
شیخی با اشاره به اینکه فعالیت‌های کانون در سه محور فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌شود، افزود: فعالیت ادبی ما شامل دو بخش فعالیت حضوری و مکاتبه‌ای در زمینه شعر و داستان نویسی است.
وی با بیان اینکه تدابیری برای جذب مخاطبان خود اندیشیده ایم، گفت: در یکی از مراکز کانون در سنندج مرکز علوم و نجوم راه اندازی شده که در آن گنبد آسمان نمایی مستقر و رصد آسمان را در آن انجام می‌دهند.
وی از مسولان در خواست افزایش تعداد کتابخانه‌های روستایی را کرد و افزود: هر یک کتابخانه سیار روستایی در استان به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
 مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان جمع کل اعضای کانون در استان را ۳۸ هزار و ۴۳۲ نفرذکر کرد و گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۶۰۸ نفر عضو کتابخانه روستایی هستند.
شیخی اضافه کرد: کتابخانه‌های سیار را بیشتر در شهر‌های مرزی مریوان، بانه و سقز ایجاد و امسال هم در قروه کتابخانه سیار را راه اندازی می‌کنیم.
انتهای پیام/م

هرکتابخانه سیار در استان کردستان ۲۰ روستا را تحت پوشش خود قرار می‌دهد

برچسب ها: بازنشر ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.