مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان از توزیع ۹ هزار جلد کتاب و یک هزار جلد قرآن کریم در بین کانون‌های مساجد استان در تابستان امسال خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامل گلباغی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بالغ بر ۹ هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف در بین ۲۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان توزیع شد.
وی افزود: همچنین یک هزار جلد کلام‌الله مجید همزمان با آغاز فعالیت‌های تابستانی و کلاس‌های اوقات فراغت با هدف استفاده در کانون‌های مجری طرح تلاوت نور و کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم کانون‌های مساجد در دسترس اعضای کانون‌ها و نمازگزاران مساجد استان قرار گرفت.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، توسعه و تجهیز کانون‌های مساجد را یک ضرورت دانست و گفت: توزیع این کتاب‌ها در راستای ترویج و تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سطح جامعه و بهره مندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از تازه نشر، انجام شده است.
وی با اشاره به موضوع کتاب‌های توزیع شده، عنوان کرد: این تعداد کتاب در قالب ۲۱۰ کارتن کتاب با موضوعات کلیات، فلسفه، روان‌شناسی، دین، علوم اجتماعی، علوم خالص، علوم عملی، هنر و سرگرمی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا و کودک و نوجوان توزیع شد.
گلباغی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ذکر کرد: کانون‌های مساجد، ظرفیت‌های بالقوه‌ای در راستای تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند و توجه و تجهیز کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه در روستا‌ها موجب افزایش فضای مطالعه و بالابردن دانش افراد می‌شود.
وی با بیان اینکه تجهیز کانون‌های مساجد می‌تواند زمینه ساز بسیاری از تحولات فرهنگی و اجتماعی در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد این استان فعالیت می‌کنند که این مهم ظرفیت بالقوه‌ای به شمار می‌رود.
انتهای پیام/م

فعالیت ۵۵۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.