قائم مقام وزیر علوم گفت:حمایت از ایده‌های خلاقانه دانشجویان کارشناسی باید حتما توسط پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد صورت بگیرد.

پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشداز ایده‌های خلاقانه دانشجویان حمایت کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛باقری قائم مقام وزیر علوم در مراسم معارفه رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان با تأکید بر ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌ها برای توسعه دانشگاه‌های نسل سوم در کشور گفت: ما در وزارت علوم بر این باور هستیم که باید به حوزه فناوری در کنار حوزه پژوهش بیشتر توجه کنیم و لازمه آن برقراری ارتباط پویا بین پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها است.

وی افزود: حمایت از ایده‌های خلاقانه دانشجویان کارشناسی باید حتما توسط پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد صورت بگیرد.

باقری ادامه داد: افزایش مهارت دانشجویان و فارغ التحصیلان، استفاده از ظرفیت دانشجویان ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به عنوان دستیاران آموزشی و پژوهشی، تغییر ضوابط و مقررات در جهت توانمندسازی و پویایی موسسات آموزشی و پژوهشی را از جمله برنامه‌های وزارت علوم می‌باشد.

مهدی کشمیری مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: جوان گرایی، کسوت مداری، جامعه مداری و پاسخگویی رویکرد وزارت علوم در حوزه پژوهش و فناوری است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت استان در توسعه و پیشرفت پارک‌های علم و فناوری بسیار مهم می‌باشد، افزود: نقش مدیران استانی در توسعه پارک‌ها را بسیار حائز اهمیت می‌باشد و این درست نیست که پارک‌های علم و فناوری را صرفا زیر مجموعه وزارت علوم قلمداد کنیم.
 
رضا قنبری رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان هم در این مراسم گفت: کاری که ما به همراه آقای دکتر علم الهدایی در پارک آغاز کردیم، شبکه سازی اقتصاد دانش بنیان و تولید ثروت مبتنی بر دانش در استان بوده است و این کار را با سرعت بیشتری انشاء الله پیش خواهیم برد.

وی با تقدیر از از ریسک مدیران رده بالا برای به کارگیری نیروی‌های جوان گفت: میانگین سنی بیش از هفتاد درصد مدیران پارک، بین ۳۰ تا ۴۰ سال است.

رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان افزود: مهم‌ترین برنامه‌های دوران جدید مدیریت پارک از جمله افزایش تعامل با دانشگاه، استفاده از دانش در مدیریت و ارزیابی شرکت‌ها بر اساس مدرن‌ترین مدل‌های روز دنیا می‌باشد.

دکتر حسن علم الهدایی، رئیس اسبق پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه مدیریت مشارکتی اخلاق‌مدار و عاطفه مداری را در سیستم مدیریتی خود، طی دوازده سال گذشته داشته ایم، گفت: امروز اگر اقتدار ملی می‌خواهیم، باید توسعه فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور را به عنوان یک تکلیف شرعی و ملی در نظر بگیریم.

انتهای پیام // م. ا
 

معرفی رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.