مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز مرمت فاز دوم قلعه تاریخی اردشیر و دختر کرمان استان خبر داد.

 مرمت فاز دوم قلاع اردشیر و دختر آغاز شدبه گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی استان کرمان گفت: طرح مرمت قلعه اردشیر و قلعه دختربا  پی گردی و خوانا سازی و مرمت حفاظتی بقایای معماری موجود در این قلعه‌ها انجام می‌پذیرد.

وی به فعالیت‌های مرمتی فاز اول در این قلعه‌های تاریخی شهر کرمان اشاره و تصریح کرد: خاکبرداری باستان شناسی، راه اندازی کارگاه خشت زنی و تجهیز کارگاه از فعالیت‌هایی است که در فاز اول انجام گرفت.

فرخی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر دستگاه‌های اجرایی در راستای بهسازی و مرمت آثار تاریخی با این اداره کل همکاری‌های خوبی داشته اند و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی با بیان اینکه مقدمات بازسازی و مرمت این دو بنای ارزشمند تاریخی از مدت‌ها قبل فراهم شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم، مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی بافت تاریخی کرمان نیز به وضعیت مطلوبی برسد.

قلعه اردشیر بر فراز تپه جنوب شرقی شهر کرمان قرار دارد و موقعیت طبیعی آن باعث شده است که آن را «قلعه کوه» بنامند دیواره‌های قلعه از خشت خام ضخیم ساخته شده و «اردشیر ساسانی» آن را بنا نهاده است.

قلعه دختر از قلعه‌های باستانی شهر کرمان است که مصالح بکار رفته در این قلعه تنها خشت خام و گل رس است.

انتهای پیام/ح

فاز جدیدمرمت قلعه دختر وقلعه اردشیر کرمان

بازسازی قلعه دختر وقلعه اردشیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.