مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری استان کرمان گفت: بیش از 700 اثر تاریخی از استان کرمان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و چند پرونده نیز برای ثبت در دست انجام است.

بیش از 700 اثر تاریخی از استان کرمان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ غلامرضا فرخی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: سه اثر تاریخی این استان پس از بررسی و تایید کارشناسان میراث ‌فرهنگی تصویب و در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه خانه باغ صنعتی، مجموعه خانه های صنعتی زاده و مسجد هرمزآباد رفسنجان صاحب الزمان (عج) با قدمت قاجار تا پهلوی اول سه اثر ثبت ملی شده در کرمان است؛ تصریح کرد: این آثار به همراه 20 اثر از استان های فارس، قزوین و گیلان در کمیته آثار غیرمنقول سازمان میراث فرهنگی تصویب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان کرمان بیان کرد: بیش از 700 اثر تاریخی از استان کرمان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و چند پرونده نیز برای ثبت در دست انجام است.

وی ادامه داد: با ثبت این سه اثر ملی، دخل و تصرف در محوطه این آثار ممنوع است و هرگونه مرمت، بازسازی و فعالیت باید با اطلاع و نظارت کارشناسان سازمان میراث فرهنگی باشد.

گفتنی است؛ استان کرمان آثار باغ شاهزاده، روستای دستکند میمند، کویر لوت و قنات های گوهرریز جوپار، اکبر آباد و قاسم آباد بم را در فهرست آثار جهانی دارد.


انتهای پیام/س

700 اثر تاریخی از استان کرمان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار