استاندار همدان گفت: خبرنگارانی که در حرفه خبرنگاری ودر راستای اطلاع رسانی گام بر میدارند ستودنی هستند.

خبرنگارانی که شرافت قلم را حفظ میکنند ستودنی هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد ناصر نیکبخت در مراسم روز خبرنگار که در سالن مجموعه شهدای استانداری وبا حضور اصحاب رسانه,مدیر روابط عمومی و جمعی از مسئولین برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد وخاطره سهیدان رسانه از جمله شهید صارمی افزود:روز خبرنگار روز خیلی بزرگی است چرا که انها در واقع چشم و گوش مردم هستند.
وی ادامه داد:کار خبرنگاران ومتر از رسالت پیامبران نیست زیرا خبرنگاران با اگاهی به جامعه در شناساندن مسیر درست نقش بسزایی دارند.
استاندار همدان خاطر نشان کرد: کشور ما امروز هدف استکبار جهانی قرار گرفته و این نشان دهنده ان است که انها چشم ندارند پیشرفت وبزرگی ایران را ببینند.
وی تصریح کرد:عبور ازشرایط اقتصادی امروز کشور از طریق کمک مردم و هدایت گری رهبری و مسئولین و خبرنگاران امکان پذیر است.
نیکبخت اظهار داشت:در شرایط امروز وظیفه ریانه های داخلی سنگین تر از گذشته است و باید در برابر تلاش های رسانه های ببگانه که علیه ایران تبلیغ می کنند بهتر وارد عمل شوند.
استاندار با تاکید بر امید بخشی به مردم وجامعه تصریح کرد :اعتماد سازی مهمترین دغدغه امروز اهالی رسانه باشد و باید بدانند انها با قلم واندیشه خود نقش بسزایی در نشاط افرینی و ارامش جامعه دارند.
نیکبخت از رسانه‌ها خواست نقادی را نیز در برنامه‌های خود داشته باشند و در عین حال دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمات دولت را نیز بازگو کنند.
وی با بیان اینکه هیچ روزنامه‌ای در استا تعطیل نشده است، گفت: سریعا و صریحا باید مطالبات مطبوعات به موقع پرداخت شود.
استاندار همدان با اشاره به اینکه هیچ روزنامه‌ای برای ما خاص نیست، تأکید کرد: آگهی‌ها و رپرتاژها باید عادلانه در بین رسانه‌ها توزیع شود.
 وی با بیان اینکه بنده برای مدیرکلی ارشاد استان یک فرد بومی را معرفی کردم اما از وزارت ارشاد قبول نکردند زیرا معتقدند باید یک نفر از خود وزارت انتخاب شود، گفت: بعد از این اتفاق بنده آقای درویش‌نژاد را انتخاب کردم که مطمئنم می‌توانند در حوزه فرهنگی استان موثر باشند.
نیکبخت از مدیرکل ارشاد خواست مسائل رسانه‌ای‌ها و بخش فرهنگی را شخصا پیگیری کند و افزود: مدیران برای پیشبرد کارها باید در مرکز حضور داشته باشند و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مدیران نباید بگذارند صندلی ریاست آنها را فریب دهد، گفت: بنده خودم برای انجام کارها بارها در تهران حضور می‌یابم و برای توسعه استان تلاش می‌کنم بنابراین از تمام مدیران می‌خواهم چنین باشند.
استاندار همدان گریزی به ظرافت و سختی کار خبرنگاران زد و افزود: حساسیت کار خبررسانی بسیار بالاست و باید مراقب باشند که در عین مطالبه‌گری مطالب را درست و صحیح به جامعه منتقل کنند.
وی با اشاره به اینکه تمام فرمانداری‌ها باید اشتراک نشریات را داشته باشند، گفت: برخی از ادارات که از این کار ممانعت می‌کنند و به زعم خود دنبال صرفه‌جویی هستند که معتقدم در آگاهی نباید صرفه‌جویی کرد.
نیکبخت در پایان از رسانه‌ها خواست در حوزه تبلیغ برنامه‌های رویدادهای گردشگری «همدان، 2018» ورود کنند و گفت: همدان، مهمترین، فرهنگی‌ترین و شایسته‌ترین استان کشور است و باید از این رهگذر ایران را به دنیا معرفی کنیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از پیشکسوتان رسانه وخبرنگاران فعال تجلیل شد.

انتهای پیام/ج

خبرنگاران شرافت قلم را حفظ می کنند

برچسب ها: خبرنگار ، رسانه ، نشریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.