معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان‌های مردم نهاد یکی از ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند در حوزه سلامت ورود پیدا کنند و به ارتقای سلامت جامعه کمک کنند.

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه بهداشت و سلامت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: در سال جاری مشهد 17 روز هوای پاک، 105 روز هوای سالم، 15 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 3 روز هوای ناسالم برای همه افراد را تجربه کرده است.

نوروزیان افزود: لازم است با رویکرد تمرکز بیشتر تصمیم گیران، توسط علوم پزشکی لیستی از بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا در استان و بویژه مرکز استان تهیه و به کارگروه مربوط به کنترل آلودگی هوا ارائه شود.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت باید به کمک متولیان امر آمده و از طریق فرهنگ سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

معاون استاندار گفت: در زمینه کاهش مصرف پلاستیک نیز باید کار تشویقی و تبلیغی انجام شود و سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه نیز می‌توانند موثر واقع شوند.

نوروزیان ورزش را یکی از عوامل موثر بر سلامت افراد دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی که دارای سالن‌های ورزشی اختصاصی هستند مکلفند برنامه استفاده از این سالن‌ها را اعلام کنند. کارگروه با کمک اداره کل ورزش و جوانان وضعیت را پایش و رصد کند و برای زمان‌های خالی برنامه ریزی شود تا دیگر کارکنان دستگاه‌ها یا عموم مردم بتوانند از این سالن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام//ف. ن.

همکاری سازمان‌های مردم نهاد در حوزه بهداشت و سلامت

برچسب ها: سمن ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.