رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: گناباد به نمایندگی از خراسان رضوی در سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان شرکت می‌کند.

گناباد، نماینده خراسان رضوی در جشنواره ملی آش ایرانی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛علیرضا شناسایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از ۲۲ تا ۲۶مرداد در شهر زنجان برگزار می‌شود.

شناسایی افزود: در این جشنواره اقوام ایرانی از تمامی مراکز استان‌های کشور به دعوت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گرد هم می‌آیند و اقدام به پخت آش و اجرای مراسم آیینی و بومی خود می‌کنند و در پایان از نفرات برتر این جشنواره تقدیر به عمل می‌آید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: گناباد در اولین دوره برگزاری این جشنواره به نمایندگی از استان در این رویداد شرکت کرد و آش جوشپره توانست عنوان برترین آش ایرانی را کسب نماید و این رخداد باعث شد که نگاه ویژه‌ای به غذا‌های سنتی این شهرستان و به خصوص آش گنابادی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: گناباد پس از یک وقفه طولانی مدت در سیزدهمین جشنواره به نمایندگی از استان حضور می‌یابد و در این جشنواره سفره خانه سنتی شریعت و آشکده میراث گناباد با ارائه آش جوشپره و آش لخشک گناباد به رقابت با سایر استان‌های کشور می‌پردازد.

شناسایی گفت: پرونده ثبت جهانی زنجیره‌ای غذا‌های سنتی ایران در سازمان یونسکو در حال تشکیل است که پرونده آش جوشپره و نان تفتان گناباد جهت ثبت در آثار معنوی کشور ارسال شده و پس از آن در زنجیره ثبت جهانی غذا‌های سنتی ایران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام//ف. ن.

برگزاری سیزدهمین جشنواه ملی آش ایرانی در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار