رئیس شبکه دامپزشکی پاوه گفت: بیماری سیاه زخم در یکی از روستاهای مرزی بخش نوسود اتفاق افتاده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حاتمی رئیس شبکه دامپزشکی پاوه گفت: در پی بروز بیماری سیاه زخم در یکی از روستاهای مرزی بخش نوسود ، برای تمامی جمعیت تک سمی های این روستاها واکسیناسیون انجام شد.

وی گفت : طبق بررسی به عمل آمده و بازدید کارشناسان شبکه دامپزشکی و گزارش رسیده از شبکه بهداشت و درمان ، متاسفانه سه نفر از اهالی روستای مرزی 'هانی گرمله' شهرستان پاوه مبتلا به سیاه زخم جلدی شده اند.

رئیس شبکه دامپزشکی پاوه افزود: این بیماری از مهمترین و یا خطرناک ترین بیماریهای مشترک انسان و دام بوده و دارای سه فرم جلدی ، ریوی و گوارشی است.

حاتمی افزود: فرم جلدی آن شیوع بیشتری داشته که بعد از انجام پایش و بازدید از دامهای منطقه عامل اصلی شیوع در این روستا تردد زیاد تک سمی ها و جابجایی دام سنگین و سبک و متاسفانه اقدام به قاچاق دام به آن طرف مرز باعث گردیده بیماری به این روستا وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماری به علت تماس مستقیم افراد علائم خود را نشان داد که در کمترین زمان ماموران دامپزشکی در جمع مردم چهار روستای دزاور، کیمنه ، بیدرواز و هانی گرمله حاضر شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی پاوه افزود: کارشناسان این شبکه با آموزش و یادآوری خطرات بیماری و رعایت موازین بهداشتی و انجام واکسیناسون تمامی جمعیت تک سمی منطقه و توزیع تراکت و دفترک اطلاعات بیماریها تلاش خود را در آگاه سازی مردم و کنترل بیماری انجام داده اند.

حاتمی اظهار کرد: بطور مرتب و مستمر روستاهای نوار مرزی به صورت هفتگی مورد مراقبت و بازدید در خصوص بیماریهای مشترک قرار خواهد گرفت.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

سیاه زخم مهمترین و یا خطرناک ترین بیماریهای مشترک انسان و دام است

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.