سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان تاکید کرد که گفتگوی برخی کشورها از جمله چین با طالبان، جهت تهسیل مذاکرات بین الافغانی است.

 

گفتگوی سایر کشورها با طالبان جهت تسهیل مذاکرات بین الافغانی انجام می شودسید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چین می تواند نقش عمده ای در روند صلح افغانستان ایفا نماید زیرا نفوذ زیادی در کشور پاکستان دارد.

وی گزارشات منتشر شده درباره دیدار مقامات چینی با رهبران طالبان را رد یا تایید نکرد اما تاکید کرد که فعالیت های چین در راستای صلح افغانستان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

سید احسان طاهری افزود: اگر چین و طالبان گفتگو و تماس داشته باشند روند صلح افغانستان تسریع خواهد شد؛ زیرا بدون شک چین کشوری است که نفوذ زیادی در سطح سیاسی و نظامی پاکستان دارد و می توان روی این کشور تاثیر بگذارد.

وی در عین حال تاکید کرد که چین یکی از حامیان رهبری و مالکیت دولت افغانستان بر روند صلح است و همه این تماس ها برای تسهیل مذاکرات دولت افغانستان با طالبان انجام می شود.

گفتنی است که اخیرا مقامات آمریکایی نیز چندین بار با رهبران طالبان در قطر دیدار کرده اند و در عین حال، رئیس جمهور افغانستان و سایر مقامات این کشور تصریح می کنند که این مذاکرات فقط تسهیل کننده گفتگوهای بین الافغانی است و هیچ کشوری در روند صلح افغانستان تصمیم گیرنده نمی باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.