بیش از 85 درصد نیاز صنعت فولاد کشور در حال حاضر بومی‌سازی شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه دیروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فولاد و متالورژی اصفهان با اشاره با آغاز دور جدید تحریم‌ها علیه کشورمان اظهار کرد: بحث تحریم‌ها همیشه در کشور بوده و فراز و نشیب داشته است و اما این بار شرایط برای فعالیت‌های اقتصادی سخت‌تر از قبل شده است.

وی در ادامه افزود: با این حال وجود تحریم، مزایایی نیز به همراه دارد و باعث می‌شود که نگاه‌ها به داخل معطوف شود و تأمین‌کننده‌های داخلی بیشتر فعال شوند و بتوانند 100 درصد نیاز صنعتی را در حوزه خود تأمین کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه واحدهای متعددی در سطح کشور دارد و سیاست اصلی آن در تأمین قطعات، تجهیزات و مواد اولیه، استفاده از توان داخل بوده است.

وی اذعان کرد: در همین رابطه در سال‌های قبل واحد بومی‌سازی و مهندسی معکوس در فولاد مبارکه ایجاد شد و حمایت‌های زیادی از تولیدکنندگان داخلی قطعات و تجهیزات در صنعت فولاد صورت گرفت.

سبحانی همچنین تصریح کرد: یکی از این نمونه‌ها، استفاده از کاتالیست‌های مورد استفاده در تولید آهن اسفنجی بود.

وی ادامه داد: کاتالیست‌های مذکور در انحصار آمریکا و چند کشور خارجی بود و با توجه به مقام اولی فولاد مبارکه در تولید آهن اسفنجی در جهان، تأمین آن با چالش‌هایی مواجه بود.

مدیرعامل فولاد مبارکه یادآور شد: زمانی که یک شرکت دانش‌بنیان داخلی به سراغ تولید این کاتالیست‌ها رفت؛ فولاد مبارکه با آزمون کردن محصول مذکور، خرید عمده آن را آغاز کرد و در حال حاضر تمامی واحدهای احیای مستقیم کشور از این محصول استفاده می‌کنند و نیاز به خارج به صفر رسید.

وی تأکید کرد: کمپرسورهای احیای مستقیم نیز که یکی از تجهیزات مهم تولید فولاد هستند در حال حاضر در فولاد مبارکه بومی‌سازی شده‌اند و می‌توان ادعا کرد بیش از 85 درصد نیاز صنعت فولاد کشور در حال حاضر بومی‌سازی شده است.

سبحانی به احداث کارخانه تولید الکترود گرافیتی نیز اشاره‌ای داشت و افزود: این واحد تا 2 سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و نیاز فولاد مبارکه به الکترود گرافیتی را رفع خواهد کرد.

وی وجود نمایشگاه‌ها را برای آزاد شدن ظرفیت تولیدکنندگان داخلی ضروری دانست و گفت: در چنین نمایشگاه‌هایی می‌توان به ظرفیت‌های تولید داخلی پی برد و شرکت‌های بزرگ می‌توانند دستاوردهای شرکت‌های کوچک‌تر را در این نمایشگاه مشاهده کرده و نیاز خود را از طریق آن‌ها رفع کنند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری مراسم افتتاح نمایشگاه فولاد و متالورژی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.