رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور در سفر اراک افزایش شفافیت وکاهش فساد را از قابلیت‌های دولت الکترونیک دانست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور در کارگروه توسعه مدیریت استانداری مرکزی در اراک حل بیشتر مشکلات از طریق شفافیت، کاهش فساد و هزینه ها، تسریع امور و رضایتمندی مردم را قابلیت‌های دولت الکترونیک دانست.

شجاعان تصریح کرد: در مجموعه وزارت کشور ۱۲۳ خدمت الکترونیک در سطح استان‌ها می‌تواند انجام شود که باید با استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات به سمت تثبیت دولت هوشمند حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور ماموریت‌های مختلفی دارد که هدف وزیر کشور توسعه فضای سایبری در دولت الکترونیک است و بدون فناوری اطلاعات ماموریت‌های این وزارتخانه بی نتیجه است اضافه کرد: این وزارتخانه می‌تواند با استفاده از توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، مشارکت اجتماعی را افزایش دهد.

انتخاب استان مرکزی پایلوت خدمات دولت الکترونیک وسامانه اتوماسیون اداری

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور وی با اشاره به اینکه استان مرکزی به عنوان پشتیبان وزارت کشور در ارایه خدمات دولت الکترونیک انتخاب شده است افزود: براساس دستور وزیر کشور باید تا پایان سال جاری، بیشتر خدمات به شکل الکترونیک ارایه شودو به همین منظور نیاز به زیرساخت‌هایی بود تا مرکز داده‌های کشور تقویت شود واستان مرکزی شرایط لازم برای این مهم را دارد.

وی با بیان اینکه از جمله طرح‌های فناوری اطلاعات در سطح ملی می‌توان به ارتباط بیشتر با مردم از طریق سامانه الکترونیکی اشاره کرد ادامه داد: یکی از خدمات دولت الکترونیک سامانه یکپارچه اتوماسیون اداری است که استان مرکزی یکی از سه استان پایلوت اجرا‌ی این سامانه است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.