جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در واکنش به تحریم‌های جدید دولت آمریکا و برجام بیانیه‌ای صادر کرد.

مذاکره با آمریکا دیوانگی است/ تعامل با «ترامپ» قیمت‌ها را کاهش نمی‌دهدبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در واکنش به تحریم‌های جدید دولت آمریکا بیانیه‌ای صادر کردند که متن بیانیه آن‌ها به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«لَئِن لَّمْ ینتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدِینَةِ لَنُغْرِینَّک بِهِمْ ثُمَّ لَا یجَاوِرُونَک فِیهَا إِلَّا قَلِیلاً» [احزاب/۶۰]

آ‌ن‌چه امروز از بررسی فضای کلی کشورعزیزمان مشاهده می‌کنیم، در چشم ما تکرار وقایعی است که طعم تلخ آن را مدتی نچندان دور به ملت ایران چشانده اند؛ در زمانی که نتیجه برجام و مذاکرات اقایان برای مردم تقریبا هیچ بوده و فقط زیرسوال رفتن بخشی از استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است ومردم از ناکارآمدی سیاست‌ها و تیم اقتصادی دولت رنج می‌برند و گرانی به طور بی سابقه به مستضعفین جامعه فشار می‌آورد؛ سکوتی مطلق از طرف دولت حاکم است؛ ساکنان اتاق بازرگانی که از حامیان سرسخت آقای روحانی بوده اند امروز از این گله مندند که چرا دولت هیچ توجهی به مطالبات آن‌ها ندارد؛  اقشار مختلف جامعه از وضعیت قیمت‌ها عصبانی شده اند؛  بسیاری از تحلیل‌گران این وضع نامناسب را دراثر تحریم‌ها ویا صرفا ناکارآمدی دولت نمی‌دانند و معتقدند جریانی صاحب قدرت و نفوذ در نظام در صدد ایجاد نارضایتی مردم از نظام است؛  در روزگاری که نه سکه و نه دلار معامله نمی‌شوند و هیچ نهادی قیمت واقعی آن را تعیین نمی‌کند با سخنرانی‌های انقلابی شده آقای روحانی قیمت سکه و دلاری که معامله نمی‌شود ناگهان به طور سرسام آور و غیرقابل باور با افزایشی چند برابری مواجه می‌شود؛ ناگهان از طرف ترامپ پالسی جهت مذاکره مجدد داده می‌شود و قیمت سکه‌ای که معامله نمی‌شود، حدود یک میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند؛ به مردم این گونه القا می‌شود که با سخن مذاکره با آمریکا دلار و سکه کاهش قیمت داشتند دقیقا مشابه همان جو سنگینی که قبل از برجام به وجود آوردند.

ترامپ پس از ممنوعیت ورود ایرانی‌ها و تحریم‌های جدید و پاره کردن برجام، امروز از مذاکره بدون پیش شرط سخن میگوید و ساعاتی بعد مایک پمپئو شروط مذاکره با ایران را بیان می‌کند؛  مشاهده می‌کنیم که عده‌ی زیادی از اصلاح‌طلبان و کارگزاران سخن از جام زهری دوباره می‌گویند؛  در سال ۹۲ آقایانی که امروز سرکار هستند گفتمان غالب جامعه را به سمتی بردند که مردم مذاکره و دادن امتیاز و تسلیم شدن را معجون شفابخش وضعیت آن روز خود بدانند؛ نام این اعمال را چه خیانت بدانیم چه جهالت قطعا سوزاننده منافع ملی و نابود کننده کشور ایران است؛ در عمل شرطی سازی جامعه اتفاق می‌افتد؛  همه نیاز‌ها و مشکلات کشور به مذاکره با آمریکا ربط داده می‌شود؛  با موضعی انقلابی شرایط بدتر 《نشان داده می‌شود》 و با پالسی از مذاکره وضعیت 《رو به بهبود نشان داده می‌شود》.

از فکر خام  امتیاز دادن مجدد بیرون بیایید

حال ما به آقایان اصلاح‌طلب و کارگزار و اصولگرا که از تکنیک ترامپ ذوق زده شده اند، نصیحت می‌کنیم اگر حقیقتا فکر می‌کنید که با مذاکره کردن و امتیاز دادن مجدد و استقلال فروشی می‌توانید ضعف‌های دولت را بپوشانید و پایگاه اجتماعی برای خود بسازید؛  از این فکر خام بیرون بیایید؛ به قول حضرت امام خدا از خواب بیدارتان کند؛ اگر هم بفکر خیانت هستید که مطمئن باشید انقلاب اسلامی با سرعت و قدرت درحال پیش رفتن است و آن کسی که در هم شکسته میشود ارباب شماست!

ازمواضع اخیر دکتر روحانی تشکر و حمایت می‌کنیم و به ایشان پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از نیرو‌های مخلص انقلابی به مبارزه با رانت و بی تحرکی و ناکارآمدی بپردازند.

آقای رئیس جمهور حمایت صریح جبهه انقلاب از مواضع انقلابی اخیرتان را مشاهده کردید؛ مطمئن باشید باهمه کمبود‌ها و ناکارآمدی‌های گذشته، جبهه انقلاب اگر حرکت روبه‌جلو و بازگشت به مسیر شما را مشاهده کند در برابر همه معاندین داخلی و خارجی کشور می‌ایستد و دوش به دوش شما از شما حمایت و در کنار شما به جهاد می‌پردازد و همه زخم زبان‌ها و مواضع غلط گذشته تان را فراموش می‌کند.

کافیست ثابت شود که به سوگند‌هایی که در روز تحلیف خوردید پایبند هستید!

آقای رئیس جمهور بار‌ها بدعهدی‌ها و خلف وعده‌های آمریکایی هارا چه در دولت اوباما و چه در دولت ترامپ مشاهده کرده اید. همان طور که خودتان فرمودید مذاکره با آمریکا دیوانگی ست. امیدواریم این موضوع را برای اطرافیانتان و بخشی از دوجناح که دلشان با لبخند دشمن ضعف می‌رود تبیین کنید.

رهبر عزیز انقلاب در جمع مسئولان دولت فرمودند: 《سعی کنید تصویری که از دولت منعکس میشود تصویری مقتدر باشد》

به میان مردم بروید و دردشان را بشنوید، از اطرافیان ناصالح دوری کنید و از کسانی که با اصول انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی آشنا نیستند و در لباس دوست و آشنا هستند دوری کنید. همان دکتر روحانی باشید که باید باشد و بدانید ما پشت سر خادمان ملت هستیم.

《همه ملت موظفند که نظارت کنند بر این امور، نظارت کنند اگر من یک پایم را کنار گذاشتم، کج گذاشتم، ملت موظف است که بگویند پایت را کج گذاشتی، خودت را حفظ کن. مسأله، مسأله مهم است. همه ملت موظفند به این که نظارت داشته باشند در همه کار‌هایی که الان مربوط به اسلام است》 امام خمینی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار