رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت : اقامتگاه های بوم گردی در کاخک گناباد با ایجاد فضاهای مختلف در روستای سنو و نوغاب به بهره برداری خواهد رسید.

صدور ۲ موافقت اصولی اقامتگاه بوم گردی در کاخک گناباد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد علیرضا شناسایی رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  گناباد گفت : اقامتگاه های بومگردی با کیفیت مشخص و قابل قبول و با ظرفیت 60 نفر به گردشگران در محیط های طبیعی خدمات می دهند .

وی افزود : اقامتگاه بوم گردی روستای سنو در ساختمانی به مساحت 590 مترمربع جزو اقامتگاه های تبدیلی بوده و دارای پذیرایی، 5 اتاق،  آشپزخانه، دو سرویس بهداشتی و حمام و با معماری سنتی و بومی روستایی ساخته شده است و با غذاهای بومی و دمنوش های محلی از میهمانان پذیرایی خواهد شد.

شناسایی در ادامه  گفت : این گونه اقامتگاه ها که زیرشاخه طبیعت گردی به شمار می آید، کمترین آسیب زیست محیطی را به منطقه وارد کرده و متناسب با بافت فیزیکی و فرهنگی منطقه ساخته می شود و از همه مهمتر زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم بومی منطقه را فراهم می کند.

هم چنین مهدی ذوالفقاری مسئول اقامتگاه های بومگردی گناباد نیز با بیان اینکه تاکنون موافقت اولیه 13 اقامتگاه بومگردی در شهرستان گناباد صادر شده است گفت :  از این تعداد 5 مورد آن به بهره برداری رسیده است و پیش بینی می شود اقامتگاه بومگردی روستای سنو در آبان ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

گفتنی است روستای سنو در 20 کیلومتری غرب گناباد با داشتن آثار تاریخی  متعدد و اولین موزه روستایی زعفران کشور یکی از مناطق ییلاقی و گردشگر پذیر شهرستان گناباد است.

 

انتهای پیام// ز.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.