مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال سه هزار و ۷۰۰ تن محصول کلزای پاییزه و بهاره از کشتزار‌های استان برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، محمد نقی کاظمیان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سال گذشته هزار و ۴۵۰ تن محصول کلزا از مزارع خراسان شمالی برداشت شده بود که خرید این محصول در مقایسه با سال گذشته ۲ و نیم برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه خرید کلزا در استان از اول خردادماه آغاز شده بود، افزود: میانگین تولید این محصول در هر هکتار یک تن است که قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم محصول کلزا نیز در سال زراعی جاری ۲۸ هزار و ۶۵۰ ریال بوده است.

کاظمیان با اشاره به اینکه امسال دو هزار و ۸۵۰ کیلوگرم بذر فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی وارد استان شد، افزود: امسال مشکلی در بحث خرید کلزا وجود نداشت و سریع به کارخانجات نیز حمل شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به پتانسیل بالای ارقام وارد شده پیش بینی تولید ۷ هزار تن و میانگین تولید در هر هکتار ۲ تن محصول بود که به دلایل کم آبی، افزایش درجه حرارت در زمان گل دهی، افزایش تنش درجه حرارت و عدم کنترل بعضی از آفات، تولیدی که انتظار می‌رود محقق نشد.

گفتنی است: خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ط

 


برداشت هزار و ۴۵۰ تن محصول کلزا سال گذشته از مزارع استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.