مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۴۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های آبخیزداری لرستان اختصاص یافت که ۳۰ میلیارد تومان توسط سازمان جنگل‌ها و ۱۰ میلیارد تومان توسط استان تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران از افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات آبخیزداری استان لرستان خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یک درصد از سهم اعتبارات ملی را به منابع آبخیزداری استان اختصاص داده بود که با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان استان توانستیم این سهم را به ۳.۵ درصد افزایش دهیم.

وی افزود: کل بودجه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در راستای آبخیزداری در سال ۹۶، ۴۶۰ میلیارد تومان بود و سهم اعتبار آبخیزداری لرستان ۴.۶ میلیارد تومان لحاظ شده بود که امسال با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده توانستیم این مبلغ را به ۴۰ میلیارد تومان برسانیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان عنوان کرد: مصوب طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات استانی در سال ۹۶ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده، ولی در سال ۹۷ استاندار لرستان ۱۰ میلیارد تومان به آبخیزداری تخصیص داده و ۳۰ میلیارد تومان نیز سازمان جنگل‌ها کمک کرده که مجموع اعتبار به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: این اعتبار در راستای اجرای پروژه‌های آبخیزداری همچون بند‌های سنگی ملاتی، خاکی، گابیونی و اجرای عملیات بیولوژیکی شامل نهال‌کاری و افزایش پوشش گیاهی مراتع هزینه می‌شود.

انتهای پیام/د

۴۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های آبخیزداری لرستان اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.