رئیس سازمان ژاپنی جایکا در خرم‌آباد گفت: ارتقاء دانش مردم محلی در ارتباط با جنگل‌ها اهمیت خاصی دارد.

هیسا میچی، رئیس گروه جایکا در خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گفت: ارتقاء دانش مردم محلی در ارتباط با جنگل‌ها اهمیت خاصی دارد.

وی افزود:سال‌های گذشته برای احیای جنگل‌های استان چهارمحال بختیاری در منطقه بازُفت مطالعاتی داشته‌اند که قصد دارند از آن اطلاعات نیز برای احیای جنگل‌های لرستان استفاده کنند.

احیای جنگل های بلوط با کمک های سازمان جهانی جایکا

هیسامیچی ارتقاء دانش مردم محلی در برخورد با جنگل‌ها و مراتع را یک ضرورت دانست و گفت: هر چند احیای جنگل‌های بلوط با مشکلات و چالش‌هایی مواجه است، اما تمام تلاش خود را خوهیم کرد .

شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در این رابطه گفت: طرح بین‌المللی جایکا با هماهنگی سازمان جنگل‌ها و مراتع و با دعوت از کارشناسان کشور ژاپن در خرم‌آباد برگزار شده است.

وی بیان کرد: سازمان جنگل‌ها و مراتع به‌منظور توانمندسازی جوامع محلی ، مشارکت مردم و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، در سال ۸۹ استان چهارمحال بختیاری را به‌عنوان پایلوت به جایکا معرفی کرده بود.

وی افزود: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌های خود، توانستیم موافقت سازمان جنگل‌ها و مراتع را کسب کرده و لرستان را نیز،به‌عنوان پایلوت معرفی کنیم.

نجفی هدف از اجرای این طرح را توانمندسازی جوامع محلی،آموزش نیروهای انسانی، حفاظت از اراضی ملی و صیانت از جنگل‌ها و مراتع دانست و خاطرنشان کرد: این طرح در شهرستان دورود و در حوزه درب آستانه برنامه‌ریزی‌شده و صورت می‌گیرد.

وی در پایان افزود: تأمین اعتبار مالی این طرح، از طریق سازمان جنگل‌ها و مراتع و کشور ژاپن صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/د

احیای جنگل های بلوط در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.