کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد قانون مسدود کننده در حمایت از توافقنامه هسته‌ای ایران که به روز رسانی شده است از فردا اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کمیسیون اروپا، در شرایطی که نخستین دور از تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران به اجرا در می‌آید، قانون مسدود کننده به روز رسانی شده از سوی اتحادیه اروپا نیز هفتم ماه اوت اجرایی می‌شود تا تاثیر تحریم‌ها را بر منافع شرکت‌های اروپایی که فعالیت تجاری مشروع در ایران انجام می‌دهند، کاهش دهد.

به روز رسانی قانون مسدود کننده، بخشی از حمایت اتحادیه اروپا از ادامه اجرای کامل و مؤثر توافقنامه هسته‌ای ایران موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از جمله از طریق حفظ روابط تجاری و اقتصادی میان اتحادیه اروپا و ایران است، روابطی که زمانی که تحریم‌های هسته‌ای در نتیجه برجام لغو شد، عادی سازی شد.

روند به روز رسانی قانون مسدود کننده ششم ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ زمانی آغاز شد که کمیسیون اروپا، تحریم‌های فرا سرزمینی را که آمریکا علیه ایران مجددا اعمال می‌کند، به حوزه صلاحیت خود افزود. یک دوره دو ماهه بررسی از سوی پارلمان اروپا و شورای اروپا به دنبال آن طی شد. از آن جایی که هیچ یک از آن‌ها با این اقدام مخالفت نکردند، این به روز رسانی در روزنامه رسمی منتشر و هفتم ماه اوت اجرایی خواهد شد.

هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت از برجام خارج شود و همه تحریم‌هایی را که پیش از این براساس این توافق لغو شده بود، مجددا اعمال کند. تحریم‌های مجددا اعمال شده توسط آمریکا پس از یک دوره ۹۰ روزه (منتهی به ششم ماه اوت سال ۲۰۱۸) برای برخی از تحریم‌ها و ۱۸۰ روزه (منتهی به چهارم ماه نوامبر سال ۲۰۱۸) برای برخی تحریم‌های دیگر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار