یک مقام دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، تاکید کرد بدون کمک چین، اعمال تحریم علیه ایران بسیار دشوار خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از واشنگتن پست، «جرت بلانش»، یک مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما که بر روی توافق هسته ای ایران کار می کرد در یک تماس تلفنی با خبرنگاران اعلام کرد که اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران بدون کمک چین کار دشواری خواهد بود.

وی در این خصوص گفت: تلاش آمریکا برای اعمال تحریم های شدید علیه ایران بدون همکاری با چین بسیار بسیار دشوار خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 18 اردیبهشت سال جاری میلادی این کشور را از توافق هسته ای ایران خارج کرد و از اعمال تحریم های اقتصادی علیه تهران خبر داد. خروج آمریکا از برجام در حالی رخ داده است که مقامات اروپایی همچنان به پایبندی به توافق هسته ای حتی بدون حضور آمریکا تأکید کرده اند.

این درحالی است که به نظر می رسد جنگ تجاری ایجاد شده میان آمریکا و چین کار را برای واشنگتن برای اعمال فشار بیشتر بر ایران دشوار می کند. دولت چین چند روز قبل درخواست مقامات آمریکا را برای توقف واردات نفت ایران رد کرد.

در چند ماه اخیر روابط میان آمریکا و چین به شدت متشنج شده است و دو کشور قصد دارند با اعمال تعرفه های وارداتی بر روی محصولات کشور مقابل بر یکدیگر اعمال فشار کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار