مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری  استان گفت: زمان لازم برای تشخیص خرابی های تأسیسات آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با راه اندازی مرکز پایش و کنترل از راه دور، از 24 ساعت به 2 ساعت کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ هاشمی مقدم  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری  استان گفت: مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب شهری استان پارسال با هزینه 160 میلیون تومان تجهیز و به بهره برداری رسید.

وی افزود: این مرکز نقش به سزایی در موضوعات تله متری (اندازه گیری و کنترل از راه دور پارامترهای مرتبط با تأسیسات آب و فاضلاب ) برای تشخیص به موقع، دقیق و کم هزینه خرابی های تأسیسات آبی استان داشته است و اکنون زمان لازم برای تشخیص خرابی ها از 24 ساعت به 2 ساعت کاهش یافته است.

هاشمی مقدم با بیان اینکه هم اکنون شهرهای بیرجند،  نهبندان، شوسف، گزیک، اسدیه، قهستان، سربیشه، خوسف و مود زیر پوشش این مرکز قرار دارند افزود: در صورت تأمین اعتبار تلاش خواهیم کرد که سایر شهرهای استان را نیز زیر پوشش مرکز پایش و راهبری تأسیسات آبی ببریم تا با جمع آوری اطلاعات و کنترل دقیق  تأسیسات، خدمات به موقعی را به شهروندان ارائه دهیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری  استان همچنین با توجه به مرزی بودن استان و  گستردگی و فاصله زیاد تأسیسات از یکدیگر، ارتقای سامانه مرکزی تله متری در استان را یک ضرورت مهم برای کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری تأسیسات آب و فاضلاب شهری عنوان کرد.

و ی اظهار کرد: از زمان راه اندازی این مرکز  از هدر رفت 15 هزار متر مکعب آب در مخازن ذخیره آبی استان جلوگیری شده است.

هاشمی مقدم ادامه داد:کاهش هزینه های بهره برداری، افزایش بهره وری تأسیسات، و رصد و پایش تهدیدات از قبیل سرقت و ورود غیرمجاز به تأسیسات آبی با توجه به مجهز بودن مرکز پایش به حفاظت تصویری، از دیگر مزایای راه اندازی مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب شهری استان است.  

انتهای پیام/ ط آ

 راه اندازی مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب شهری استان  با هزینه 160 میلیون تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.